Angajatii firmei germane SC Kemna Bau Andreae GmbH&Co.KG , executantul lucrarilor la viitoarea sosea ocolitoare a orasului Zalau, a reinceput lucrul dupa o perioada de pauza cauzata de conditii de vreme nefavorabile.
Pana la sistarea lucrarilor a fost abordat un tronson de 5,5 kilometri pe care s-au efectuat decapari de teren fertil, umpluturi si excavatii (unde era necesar) iar lucrarile au fost reluate din 5 ianuarie. In momentul de fata, potrivit informatiilor primite de la purtatorul de cuvant al Primariei, Manuela Ghiurutan, se pregatesc relocarile de utilitati – in principal de retele electrice subterane si aeriene – si, totodata, de ieri, au fost aduse pe santier 196 de metri de conducta astfel ca in cel mai scurt timp vor incepe lucrarile de deviere a retelei de aductiune a apei.
„Totodata, a fost pregatita documentatia tehnica si pentru relocarea celor 5 conducte de otel care deservesc Uzina Electrica”, a mai adaugat Manuela Ghiurutan. In aceasta perioada, a avut loc si o intalnire cu proiectantii, pentru stabilirea punctelor de racordare a drumurilor secundare, la soseaua de centura. Lucrurile stau destul de bine si din punctul de vedere al arheologilor de la Muzeul Judetean Salaj, fiind eliberate de sarcina arheologica portiuni importante de drum, astfel incat firma germana sa nu fie impiedicata in desfasurarea lucrarilor.
Reamintim cititorilor ca licitatia pentru construirea centurii ocolitoare a durat aproape un an din cauza contestatiilor si a tergiversarilor de ordin birocratic. In cele din urma, in vara anului trecut, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor a semnat contractul cu firma germana care a venit cu o oferta de 9,1 milioane euro. Investitia va fi realizata in proportie de peste 50% prin fonduri PHARE (5 milioane euro), precum si din bani veniti de la Guvern (1, 66 milioane euro), iar contributia din bugetul local al Zalaului va fi de aproximativ 2,45 milioane.
Noua sosea de centura va ocoli municipiul avand un traseu care porneste din drumul national 1F (in zona Valea Mitii) si iese langa podul de la intrarea in localitatea Aghires, intinzandu-se pe o lungime totala de 9,6 kilometri. Totodata, in cadrul proiectului este prevazuta si construirea unui pod nou, din beton armat, in apropierea Aghiresului. Pentru desfasurarea in bune conditii a lucrarilor, partea germana va amenaja, in proximitatea santierului, si o statie de betoane, necesara lucrarilor la soseaua ocolitoare.