Reprezentantii Ministerului Transporturilor le vor trimite sindicalistilor CFR programul de restructurare al sectorului, urmand ca o intalnire pe aceasta tema sa aiba loc, saptamana viitoare, dupa analizarea programului. Reprezentantii administratiei le vor trimite, joi sau vineri, sindicalistilor aceste informatii privind programul de restructurare al sectorului feroviar.
In zilele urmatoare, sindicalistii le vor analiza, urmand ca o intalnire pe aceasta tema sa aiba loc saptamana viitoare. Presedintele Federatiei Nationale Miscare Comercial, Gheorghe Popa, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, ca sindicalistii nu cer majorari de salarii, dar ca solicita pastrarea locurilor de munca si a sporurilor care se acorda in acest moment angajatilor de la CFR. „I-am comunicat si ministrului Radu Berceanu ca nu acceptam niciun fel de disponibilizari, mai ales ca nici in contractul colectiv de munca si nici in bugetul alocat in 2009 nu sunt prevazute sume compensatorii in caz de disponibilizari. Ministrul nu ne-a precizat care ar fi protectia sociala in acest sens”, a precizat Popa.
Liderul sindical a subliniat faptul ca la Calea Ferata angajatii nu beneficiaza decat de doua sporuri permanente, iar restul de 5 sau 6 sunt acordate in functie de timpul lucrat si conditiile de munca, de exemplu sporul de noapte, de conditii vatamatoare. „Fara investitii si fara tehnologie avansata nu poate fi vorba de restructurare, cifra de personal fiind deja redusa in ultimii doi ani. Asteptam insa programul de restructurare de la Ministerul Transporturilor”, a afirmat Popa. Acesta a subliniat si faptul ca, la Calea Ferata salariul minim pe economie este de 570 de lei, sub cel minim la nivel national, respectiv de 600 de lei. Liderul sindical a mai spus ca propunerile sindicalistilor privind acest program de restructurare, de reducere a cheltuielior, se refera la un tratament nediscriminatoriu intre infrastructura feroviara si cea rutiera, reducerea cheltuielilor in general, nu doar cele cu munca vie, de exemplu cele de exploatare, transferarea unor servicii executate de terti cum sunt cele de de paza, de salubrizare la Caile Ferate.
„Am propus, de asemenea, analiza oportunitatii de a absorbi Compania Nationala a unor filiale ale CFR sub forma de directii, pentru reducerea aparatului administrativ birocratic, acest pas insemnand reducerea cheltuielilor cu 20-30 la suta”, a explicat Popa. Liderul sindical a adaugat ca CFR Marfa ar putea intra in incapacitate de plata, daca nu va primi un sprijin de la Guvern de aproximativ 300 de milioane de lei. In acelasi timp, CFR Infrastructuraare nevoie de 500 de milioane de lei pentru reparatii si intretinere.