Aproape fiecaruia dintre noi i s-a intamplat cel putin o data sa cumpere un produs electrocasnic sau electronic, iar in scurt timp produsul s-a defectat. Bineinteles, in perioada de garantie. Oamenii inca se plang de felul in care sunt tratati de unii vanzatori in aceste cazuri. Daca nu le era inlocuit produsul, atunci trebuiau sa astepte mult prea mult timp pana era reparat. Acum s-a reglementat prin lege ca remedierea deficientelor aparute la produsele aflate in termenul de garantie sau valabilitate, ori inlocuirea produselor se face in maxim 15 zile. Vom vedea in ce masura va fi respectata… legea.
Insa problemele nu se opresc aici. Se pare ca lipsa de informare, din partea unora sau altora, duce la imposibilitatea acordarii serviciilor in perioada de garantie. Din pacate, nu toti comerciantii ne atrag atentia, in momentul cumpararii, ca pentru a beneficia de garantie trebuie sa pastram, pe langa certificat, si bonul de casa, ba, in multe cazuri chiar si cutia. Problema porneste de la vanzator, dar apoi si din cauza noastra ca nu intrebam si plecam cu produsul neinformati. Insa ne asteptam ca acel vanzator sa aiba bunul simt de a ne spune ce avem de facut, nu sa taca multumit ca a mai vandut ceva, iar cand apar problemele sa ridice nepasator din umeri. Spre exemplu, la supermarketuri nu ti se spune ce trebuie sa faci ca sa nu pierzi garantia produsului respectiv.
Majoritatea firmelor din Romania nu isi dau prea mult silinta sa-si pretuiasca clientii. Sunt interesate doar de profit. Respectul pentru tine ca si client se termina in momentul in care ai platit si ai iesit din magazin. Apoi, nimic nu mai conteaza.
La fel se intampla si cu imbracamintea. Unele magazine nu-ti schimba o bluza care a intrat la apa, decat cu una care are acelasi pret sau un pret mai mare. Cat despre returnarea banilor… mai greu.
Oare cand va fi si la noi ca in alte tari europene, unde ai termen de o luna ca sa te duci sa returnezi produsul daca nu iti place ori nu iti mai convine? Si asta fara a se fi defectat! In Romania esti purtat pe drumuri pana ti se acreste, nu ti se schimba produsul pana nu este trimis la reparat de cel putin doua, trei ori. Unde e respectul fata de client?