Consultanta cere fonduri suplimentare pentru lucrari necesare unei reabilitari de calitate.
Reabilitarea drumului DN1H Zalau – Alesd, pe tronsonul dintre localitatile Hereclean si Varsolt, este in pericol sa fie facuta de mantuiala din cauza lipsei de fonduri pentru refacerea structurii de rezistenta a drumului in zona respectiva. La sedinta de progres, care a avut loc marti la sediul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, consultantul Gheorghe Rosu le-a atras atentia sefilor de la Bucuresti ca daca nu vor fi alocati bani suplimentari pentru refacerea fundatiei drumului pe tronsonul Hereclean – Varsolt, lucrarile de asfaltare sunt inutile, riscand ca peste putin timp drumul sa fie din nou surpat. “In momentul de fata trebuie sa intocmesc un raport prin care sa le arat situtia din acea zona. Avem nevoie de circa 20.000 de metri cubi de excavatii suplimentare, deoarece numai daca vom avea o fundatie buna vom avea si un drum bun. Toate aceste lucrari suplimentare costa intre trei si patru milioane de lei. Nu stiu daca vor fi alocati acesti bani, insa eu sper ca raspunsul va fi pozitiv. Tronsonul Hereclean-Varsolt trebuie transformat intr-un drum bun”, ne-a declarat Gheorghe Rosu dupa intalnirea cu sefii de la CNADNR. Probleme mai sunt si in zona Halmasd, unde trebuie rezolvata taierea copacilor de pe marginea drumului. Urmeaza sa vedem daca autoritatile locale se vor implica in gasirea de solutii financiare pentru o reabilitare de calitate a tronsonului Hereclean-Varsolt.
Acostamente distruse si alunecari de teren
La urcare spre dealul Varsolt, dupa intrarea la Ceramica, acostamentul refacut anul trecut s-a surpat din cauza materialelor si lucrarilor proaste. Fara a fi remediata aceasta problema, peste acostamentul surpat s-a asternut asfalt pe sute de metri. Doar pe o portiunde de aproximativ 50 de metri, constructorul a facut excavaje suplimentare. In momentul de fata, pe langa acostamentul surpat, alunecarile de teren de pe dealul Varsolt nu s-au oprit. In zona respectiva sunt urme vizibile ale alunecarilor de teren, cu toate ca in urma cu o jumatate de an fostul sef al Regionalei Drumuri si Poduri Cluj, Ioan Pantelimon, dadea asigurari ca solutia drenajelor va functiona si alunecarile de teren de pe dealul Varsolt vor fi stopate. “Solutia drenajelor s-a aplicat pe zone mult mai pretentioase, cum ar fi Feleacul, si a functionat”, sustinea Pantelimon la sfarsitul lui 2011.