•Subventie medie anuala pentru culturile agricole de 1.500 de lei/hectar
Viitorul guvern PDL-PSD vrea sa ii sustina pe fermieri prin stabilirea nivelului mediu anual al subventiei acordate pentru toate tipurile de sprijin din sectorul agricol la 1.500 de lei pe hectar, precum si prin alocarea de la stat a 30% din volumul creditelor contractate pentru productie.
Astfel, noul guvern isi propune sa creeze un sistem unitar de accesare si garantare a creditelor pentru productie, pentru care statul va aloca pana la 30% din volumul imprumuturilor, dar si a creditelor pentru investitii.
Initiativele fac parte din masurile de sustinerea financiara si fiscala a agriculturii incluse in varianta intermediara a programului de guvernare pentru perioada 2009-2012.
Totodata, viitorul guvern intentioneaza sa incurajeze cresterea exporturilor de produse agro-alimentare prin crearea unui “sistem informatic eficient referitor la piata externa”, care sa fie accesibil producatorilor romani si prin acordarea de sprijin financiar pentru sustinerea si promovarea brandurilor romanesti.
•Finalizarea a 1.000 km de autostrada
Noul guvern se angajeaza sa finalizeze, pana in 2012, aproape 1.000 km de autostrada, din care 254 km reprezinta tronsonul Bors-Targu Mures din Autostrada Transilvania si 110 km intre Bucuresti si Comarnic, si sa inceapa lucrarile pentru alti 720 de km de autostrada.
De asemenea, viitorul executiv are ca obiectiv modernizarea a 5.000 km de drumuri nationale.
Potrivit variantei intermediare a programului de guvernare, pana in 2012 urmeaza sa fie finalizata autostrada de pe coridorul IV Nadlac-Constanta(855 km), mai putin tronsoanele Sibiu-Pitesti (120 km) si Comarnic-Brasov (56 km), care vor fi realizate prin concesiune pana in 2013-2014.
Lucrarile la sectorul dintre Targu Mures si Brasov(161 km) al Autostrazii Transilvania ar urma sa fie incheiate in perioada 2013-2014, in prezent termenul final de executie al proiectului fiind anul 2013.
Tot in domeniul autostrazilor, noul guvern isi propune realizarea Pactului National Autostrazile Romaniei pentru a asigura coerenta si continuitate in finantarea constructiei de autostrazi, dar si inceperea lucrarilor la autostrazile Targu Mures-Iasi (300 km), Ploiesti-Buzau-Focsani (108 km), Lugoj-Caransebes-Orsova-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Calafat si Autostrada Sudului Bucuresti-Alexandria-Craiova (170 km).
In ceea ce priveste modernizarea drumurilor nationale, o parte dintre obiective vizeaza realizarea de centuri ocolitoare pentru circa 50 de orase, refacerea a 10.000 de km de drumuri judetene prin colaborarea Ministerului Transporturilor cu consiliile judetene.
De asemenea, largirea la patru benzi a partii de nord a centurii Bucuresti va fi terminata pana in anul 2011, iar portiunea de sud pana in anul 2013.
In domeniul transportului feroviar, programul de guvernare prevede finalizarea, pana in anul 2009, a lucrarilor de modernizare a tronsonului de cale ferata Bucuresti-Constanta si pana in anul 2011 a tronsonului Campina – Brasov, reducerea termenului cu un an, de la 2013 la 2012, pentru reabilitarea sectiunii Curtici-Brasov, prin impartirea in sectoare scurte.
Taxa de utilizarea a infrastructurii (TUI) urmeaza sa fie modificata prin introducerea platii pe vagon, fata de plata pe tren in prezent, diferentierea taxei in functie de magistrala si tipul liniei (principala sau secundara).
De asemenea, taxa va platita diferentiat in functie de tipul trenului, respectiv de marfa sau de calatori.
Totodata, Gara de Nord va fi modernizata printr-un parteneriat public privat prin transformarea zonelor adiacente in centru comercial, dar si garile din Cluj, Sibiu, Alba Iulia, Timisoara, Iasi, Craiova, Constanta si Galati, inclusiv dezvoltarea lor in complexe comerciale.
In sudul Capitalei va fi deschisa o statii de transfer RO-LA pentru preluarea traficului rutier de marfa care intra in tara prin vama Giurgiu si vor fi achizitionate 26 de trenuri de metrou.
Transportul aerian va fi sustinut prin infiintarea Companiei Nationale Aeroportuare Bucuresti (Otopeni si Baneasa) si a Companiei Nationale Aeroportuare Banat (Timisoara-Arad), finalizarea terminalului de pasageri de la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti pentru atingerea unei capacitati de cinci milioane de pasageri pe an, acordarea de sprijin tehnic si financiar pentru aeroporturile care deservesc zone cu potential turistic ridicat (Suceava, Tulcea, Satu-Mare, Baia-Mare, Iasi) si sprijin tehnic pentru autoritatile locale din judetele Brasov, Alba, Galati-Braila si Bistrita in vederea construirii de noi aeroporturi.
Pentru transportul naval, programul de guvern, prevede construirea unui pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra in zona Agigea care sa faca legatura cu Autostrada Soarelui si centura Constanta, apararea malurilor si modernizarea instalatiilor la Canalul Dunare-Marea Neagra si Poarta Alba- Midia Navodari, prelungirea digului de larg al Portului Constanta si simplificarea formalitatilor de control al navelor fluviale.