Biroul pentru Imigrări va avea program de lucru prelungit în preziua şi ziua votării, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei, eliberarea unor adeverinţe, precum şi pentru alte solicitări în vederea participării la vot.
Astfel, programul cu publicul a fost prelungit sâmbătă, 26 septembrie, între orele 8.00 – 16.00, şi duminică, 27 septembrie, între orele 07.00 – 21.00.
Cetăţenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcţie de scopul şederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeaşi zi şi este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puţin de un an.
Europenii pot vota şi în baza cărţii de rezidenţă permanentă, document care atestă rezidenţa de lungă durată.
Valabilitatea documentelor emise de către Inspectoratul General pentru Imigrări care au expirat după data de 1 martie 2020 îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale.