decembrie 5, 2025

Primarul Zalaului, Ionel Ciunt, vrea sa treaca semafoarele pe galben

imagine-articol0_52719

Primarul Zalaului, Ionel Ciunt, a gasit o rezolvare la problemele din trafic pe care le intampina soferii din cauza asa-numitelor „semafoare inteligente”, montate in 2013 de administratia condusa de Radu Capilnasiu. Inlocuirea vechii semaforizari a adus mult necaz soferilor zalauani, iar sperantele ca noile semafoare, cu finantare europeana, se vor coordona mai bine odata si odata s-au spulberat.

Ionel Ciunt ne-a declarat in exclusivitate ca a purtat mai multe discutii cu reprezentantii Politiei rutiere si a ajuns la concluzia ca la orele de varf semafoarele din intersectii ar trebui sa fie puse pe galben intermitent, iar intersectia sa fie dirijata de un politist sau sa se respecte regulile de trecere fara semaforizare, asa cum se intampla duminica dimineata. Primarul spune ca la ora actuala ideea este in discutii si este posibil sa fie implementata pentru a fluidiza traficul.

Nu ne permitem sa dam inapoi banii europeni

„Semafoarele sunt o problema a traficului rutier din Zalau. Daca le-am schimba ar trebui sa dam banii inapoi catre Uniunea Europeana, pentru ca nu ne-am indeplinit obiectivele. Am avut mai multe discutii cu comisiile din primarie, cu comisia tehnica, dar si cu Politia rutiera. Am ajuns la concluzia ca, la orele de varf, semafoarele sa functioneze pe intermitent si intersectiile sa fie dirijate de catre un politist sau sa se respecte regulile de cedeaza trecere pe baza indicatoarelor din intersectii. Cel mai probabil, acest fapt se va materializa in curand, asteptam acum un raspuns de la Politie. O sa va pot da mai multe detalii in curand, cand stim cu exactitate in care din intersectii oprim semafoarele la orele de varf pentru a fluidiza circulatia”, a declarat in exclusivitate pentru Graiul Salajului primarul Ionel Ciunt.
Ciunt are obligatia de a face ceva cu semaforizarea din Zalau. A fost una din promisiunile din campanie si probabil a cantarit mult in castigarea alegerilor din 5 iunie la o diferenta de 20 la suta de voturi fata de fostul primar, Radu Capilnasiu. stop_coloana

Semafoare si radare unice in lume de 4 milioane de euro

De la vechea administratie, orasul a mostenit „semafoare inteligente” si cinci radare fixe pe doi kilometri de bulevard, care au costat patru milioane de euro. Proiectul cu finantare europeana al „semafoarelor inteligente” macina nervii soferilor zalauani. Toata lumea a cazut de acord dupa trei ani de la implementare ca vechiul sistem de semaforizare era mult mai bun si ca noile semafoare nu doar ca nu descongestioneaza traficul, ci il si incurca. Proiectul semafoarelor inteligente s-a dovedit un experiment nefericit si pagubos, sistemul fiind unicat, iar zalauanii cobai in suferinta. Daca ar fi schimbat, ar trebui sa dam banii inapoi Uniunii Europene. Asa ca trebuie sa mai asteptam doi ani pana sa putem modifica proiectul, durata de implementare fiind de cinci ani.
Odata cu montarea „semafoarelor inteligente” s-au montat si radarele fixe din oras, venite la pachet in proiectul finantat cu bani europeni, Asadar, pe o distanta de doi kilometri ne pândesc cinci radare. La trei ani de la instalare, inca sunt inofensive. Dar daca radarele ar functiona, ar inregistra in medie 600 de contraventii pe zi, cum a rezultat din probe, dupa instalarea lor.
Zalaul oricum risca insa la ora actuala sa i se ceara înapoi finantarea europeana cu care a fost realizat acest proiect, intrucat nu si-a atins scopul, prin faptul ca radarele au ramas nefunctionale. Nici Politia nu a fost de acord cu cinci radare pe doi kilometri de strada, motivand ca asa ceva doar la Zalau exista.