Municipalitatea isi doreste sa adopte un management pentru o mai eficienta intretinere a parcurilor si zonelor verzi din oras.
In urma unui studiu realizat in Municipiul Zalau de catre primarie, s-a constatat ca o mare problema cu care se confrunta cetatenii este lipsa spatiilor verzi sau gestionarea ineficienta a celor existente deja. Aceste considerente i-au determinat pe specialistii primariei sa elaboreze o strategie privind amenajarea si intretinerea spatiilor verzi si administrarea acestora. La ora actuala, spatiile verzi sunt intretinute de catre Citadin SRL, firma subordonata Consiliului Local, si de ADP, care administreaza o parte din parcurile din oras. „Spatiile verzi trebuie sa fie intretinute astfel incat sa nu existe diferente intre acestea. Spre exemplu, Parcul Central este ingrijit pe tot parcursul anului, se tunde iarba, se toaletizeaza copacii, insa, in schimb, in parcurile din cartiere, din cauza bugetului sarac, nu reusim sa facem aceleasi lucrari”, spune Radu Capilnasiu, primarul Municipiului Zalau.
Variante pentru administrarea spatiilor verzi
Pentru a gasi varianta optima de administrare si intretinere a spatiilor verzi, Primaria Zalau a organizat o dezbatere publica la care au participat directori de firme, asociatii de proprietari si specialisti din cadrul institutiei. In urma consultarilor au fost propuse mai multe variante pentru imbunatatirea spatiilor verzi. Una dintre variante ar fi sa nu se schimbe actualul management al spatiilor verzi, iar Citadin si ADP sa-si pastreze domeniile pe care actioneaza. „O alta varianta ar fi trecerea tuturor spatiilor verzi in administrarea unui singur operator, Citadin sau ADP. Dar varianta ADP pica din start deoarece aici nu putem face angajari pentru a dezvolta acest serviciu”, a completat Capilnasiu. Varianta pentru care va opta cel mai probabil Primaria Zalau este ca toate spatiile verzi din oras sa fie administrate de catre Citadin, iar o zona pilot dintr-un cartier sa fie data prin licitatie catre un alt operator pentru a vedea si rezultatele managementului privat.

Facilitati fiscale pentru asociatiile de proprietari
In noul sistem de management al spatiilor verzi din oras, Primaria doreste sa introduca obligativitatea asociatiilor de locatari de a intretine spatiul verde din jurul blocurilor, dupa modelul oraselor Cluj Napoca sau Oradea. „Asociatiile care vor intretine spatiul verde din jurul blocurilor vor beneficia de anumite facilitati, stabilite prin hotarare de consiliu local. Una dintre facilitati ar fi scutirea de la plata impozitului pe o anumita perioada”, precizeaza edilul Zalaului.