Din cauza numeroaselor accidente rutiere produse în zonă, primăria Zalău a decis să modernizeze intersecția de pe strada Andrei Șaguna.
Pentru siguranța traficului, mai ales al celui greu, anunță administrația locală, aici va fi realizată o insulă de dirajare a circulației.
Lucrarea este executată de Citadin. Potrivit documentaţiei elaborate, la partea carosabilă se va interveni cu strat de piatră spartă în grosime de 10 cm; strat de legătură din binder de criblură de 6 cm grosime; strat de uzură din mixtură asfaltică de 6 cm grosime. Toate straturile executate cu aştemere de materiale se vor realiza mecanizat.
Se va amenaja un zid de sprijin de blocheţi, pe perimetrul insulei din intersecţie, cu o elevație de 40cm.
Insula de dirijare a traficului rutier va fi realizată din pavaj din pavele de beton.
“Prin lucrările propuse se va asigura accesul la infrastructuri îmbunătăţite şi în siguranţă pentru rezidenţii zonelor respective şi pentru toţi partipantii la trafic din zonele învecinate”, spun reprezentanții primăriei.
Valoarea totală a investiţiei este de circa 206 mii lei, iar termenul de finalizare este de 30 de zile.
”Curba lui Abrudan” a făcut ravagii de-a lungul timpului…
Curba de la intersecția străzilor Kossuth și Șaguna a fost botezată ”curba lui Abrudan” deoarece majoritatea autotrenurilor răsturnate în curbă au afectat proprietatea fostului inspector școlar general. De-a lungul timpului, gardul și curtea acestuia au fost afectate de încărcăturile autotrenurilor răsturnate, majoritatea accidentelor fiind cauzate de neadaptarea vitezei pe acea porțiune de drum, de semnalizarea deficitară și de înclinația curbei, după cum spuneau autoritățile de fiecare dată.
La 4 decembrie 2005, gardul proprietății lui Ioan Abrudan a fost distrus de tonele de fier vechi dintr-un tir. În 2007, un alt tirîncărcat cu porumb s-a răsturnat peste garaj. La acea vreme, Abrudan declara presei că s-a ales cu vreo patru saci de porumb boabe adunat din garajul și curtea sa.
Apoi, în iulie 2011, un alt tir încărcat cu șpan s-a răsturnat peste poarta şi gardul inspectorului şcolar general, tocmai în momentul în care muncitorii lucrau la refacerea gardului şi a garajului situat câţiva metri mai sus, deteriorate după un alt incident similar.
Câteva luni mai târziu, în luna februarie 2012, în curtea, beciul și parterul casei familiei Abrudan au curs vreo trei tone de lapte. Camionul, aparţinând unei firme din Bihor, era încărcat cu lapte, s-a răsturnat iar încărcătura s-a vărsat pe proprietatea lui Abrudan, provocând chiar inundație la parterul și beciul casei.
Iar cel mai recent incident rutier a avut loc anul trecut, când s-a produs e explozie la pernele de aer ale unui autotren, incidentul fiind fără consecințe grave.