Intalnirea din 6 august organizata la sediul Primariei Jibou de Institutia Prefectului judetului Salaj cu reprezentantii firmei de constructii Pa&Co si cu primarii din localitatile traversate de drumul national DN1H intre Criseni si Rastoci a fost de bun augur pentru toate partile implicate in reabilitarea tronsonului de 52 de kilometri, dupa ce comunitatile locale au avut de suferit din cauza modului neglijent de lucru al angajatilor lui Casuneanu. Cum decizia luata in acel moment a fost ca problemele cu care se confrunta comunitatile locale pe perioada derularii lucrarilor sa fie stipulate in protocoale, in acest moment toate actele au fost redactate si semnate de parti, cu sprijinul Prefecturii.
Oana Ciobanu, purtatorul de cuvant al Institutiei Prefectului, a declarat pentru Graiul Salajului ca executarea lucrarilor de reabilitare pe tronsonul Criseni-Rastoci al DN1H s-a imbunatatit de cand partile implicate au comunicat si au inceput sa colaboreze. Fiecare protocol prevede ce anume trebuie sa intreprinda primaria si ce sarcini ii revin constructorului, mai ales ca, in cadrul intalnirii din Jibou, toata lumea era nemultumita – constructorul ca nu-l ajuta primarii si locuitorii din comune, iar primarii ca le-au lasat satele fara apa, gaz si ca au distrus garduri si trotuare. „Din datele pe care le detinem, exista colaborare intre parti si suntem pe drumul cel bun in rezolvarea tuturor problemelor. Suntem multumiti ca, in urma discutiilor purtate si a masurilor intreprinse, primarii comunica cu re-prezentantii constructorului si speram ca lucrarile vor decurge in cele mai bune conditii”, spune Oana Ciobanu.
La Criseni au inceput lucrarile la podul din centru
Pe raza comunei Criseni, Pa&Co a inceput lucrarile in urma cu un an, insa nu le-a finalizat. Primarul Andrei Maior a ridicat o serie de probleme in cadrul intalnirii si s-a declarat profund nemultumit de modul in care constructorul executa lucrarile. Mai exact, edilul spunea ca statiile de autobuz sunt prost gandite, incepute si nefinalizate si ca reprezinta un pericol pentru circulatie deoarece bordurile sunt lasate prea in exterior, fiind deja cazuri de accidente rutiere. Nu au fost proiectate corect rigolele si trotuarele, podurile din comuna sunt nefinalizate, ceea ce ingreuneaza traficul rutier. Acum insa, toate problemele au fost trecute in protocol, iar constructorul a demarat lucrarile la podul din centrul localitatii Criseni. „Am incheiat protocolul si chiar azi (joi-n.r.) am observat ca au demarat lucrarile la unul dintre poduri. Eu sper sa rezolve toate problemele si inca sunt de parere ca trebuiau sa se consulte cu noi inainte sa inceapa executarea lucrarilor. Mi-au promis si refacerea statiilor de autobuz, pentru ca nu sunt in regula asa. Sa speram ca totul se va termina cu bine”, spune edilul Maior.
Conducte de gaz mutate la Mirsid
Problema ridicata de primarul comunei Mirsid, Calin Bereschi, a fost pericolul de inundatii din satul Popeni din cauza santurilor prea inguste, precum si mutarea conductei de gaz. Dupa ce a fost sparta o conducta de gaz in Popeni, reprezentantii Pa&Co si cei ai GPL Concordia au convenit sa isi imparta cheltuielile cu reamplasarea conductei de gaz pe o lungime de circa 80 de metri. Astfel, dupa cum a fost stipulat si in protocol, Pa&Co suporta cheltuielile cu mutarea a 53 de metri de conducta de gaz, iar diferenta este suportata de GPL Concordia.
La Jibou, Pa&Co reface trotuarele
Din cauza ca muncitorii care au executat o parte a lucrarilor la drum pe raza orasului Jibou au astupat gurile de aerisire a conductelor de gaz, trotuarele deja finalizate pe strada Tudor Vladimirescu trebuie sparte si refacute. In protocul incheiat intre reprezentantii Primariei Jibou si constructor, acesta din urma se angajeaza sa refaca trotuarele si sa ridice capacele de canal care vor fi prea joase comparativ cu nivelul asfaltului.
Lucrarile la Surduc si Babeni sunt avansate
Decolmatarea santurilor pana la Somes pe raza comunelor Surduc si Babeni va fi efectuata de primarii, astfel incat constructorul sa poata continua restul lucrarilor. Tot prin protocol a fost stabilita amplasarea statiilor de autobuz, realizarea rigolelor, legaturile intre drumul principal si ulite vor fi realizate cu rigole pentru preluarea apelor de pe versanti, iar depozitele de pamant vor fi nivelate din grija constructorului. In aceasta zona, mai exact intre Ciocmani si Babeni, a fost turnat stratul de uzura, fiind practic primul tronson finalizat, pe o lungime de trei km.
In comuna Letca, oamenii au apa
Problema arzatoare a edilului din comuna Letca, Dorel Man, a fost faptul ca muncitorii de la Pa&Co au lasat jumatate satul Cuciulat fara apa potabila, dupa ce au spart o conducta de apa. Chiar ieri, reprezentantii constructorului i-au pus la treaba pe muncitori sa repare conducta, astfel ca primarul se declara multumit de modul cum s-au solutionat conflictele aparute. Gardurile si trotuarele care se prabusesc din cauza sapaturilor vor fi refacute de constructor. „Sunt multumit de modul in care putem rezolva problemele. Important este ca fiecare sa-si faca treaba si oamenii sa nu sufere. Fiecare problema care apare o trecem in protocol si incercam sa o rezolvam. cea mai importanta e apa si chiar azi (joi-n.r.) dirigintele de santier a trimis oameni sa repare conducta de la Cuciulat”, a declarat pentru Graiul Salajului primarul comunei Letca.