Alexandru Vegh a avut „tupeul” sa se intereseze de cladirea statiei CFR din Nusfalau, care sta sa cada in capul celor care indraznesc sa se apropie.
Prefectul judetului Alexandru Vegh a „descoperit” in Nusfalau o cladire care i-a atras atentia prin starea precara in care se afla – darama-turi, geamuri sparte, tencuiala cazuta, practic o cladire care reprezinta un pericol pentru siguranta oamenilor. „Intamplarea a facut ca am ajuns in zona Nusfalaului si cand am vazut cum e cladirea, am spus ca trebuie sa mergem sa vedem ce e acolo. Am dedus ca e gara CFR. Cand am ajuns acasa, am dat cateva telefoane sa aflu cine e proprietarul ruinelor din Nusfalau”, a spus prefectul judetului. Astfel a aflat ca este vorba despre o concesiune facuta de CFR pentru o firma privata, SC Apria SRL din Cluj Napoca. Cu cele mai bune intentii, asa cum s-a declarat prefectul judetului, a trimis o adresa catre CFR prin care solicita informatii cu privire la proprietatea asupra sectiei de circulatie Sacuieni – Abrami -Sarmasag si a semnalat problema cladirii garii din Sarmasag. Pentru ca, spune Vegh: „este gara Nusfalau! Acolo mai opreste trenul, circula si oameni”.
„Aproape m-a facut nebun!”
Prefectul judetului spune ca s-a adresat directorului general adjunct tehnic Ioan Pintea din cadrul Companiei Nationale de Cai Ferate „CRF” SA Bucuresti, iar raspunsul primit recent a fost stupefiant. „Aproape ca m-a facut nebun!”, s-a revoltat prefectul judetului cu privire la raspunsul primit de la Bucuresti. Practic, directorul CFR Ioan Pintea ii da cu tifla prefectului incomod din Salaj si-i transmite oficial ca nu poate sa-i dea detalii despre inchirierea (nu concesiunea, pentru ca CFR-ul nu concesioneaza) sectiei de circulatie neinteroperabila Sacuieni – Abrami – Sarmasag pentru ca prevederile contractuale interzice oricarei parti sa ofere informatii unui tert fara acordul celeilalte parti. „Nu pot sa obtin o informatie legata de contractul respectiv pentru ca sunt terta parte”, se mira prefectul, care spune ca el stia ca este reprezentantul guvernului in teritoriu si, implicit, al Ministerului Transporturilor in subordinea caruia este CFR-ul. In acelasi raspuns, Ioan Pintea arata ca din analiza efectuata la nivel teritorial „nu au rezultat elemente care sa conduca la concluzia ca gestionarul de infrastructura SC Apria SRL nu-si indeplineste obligatiile contractuale legate de intretinerea si mentinerea in bune conditii a infrastructurii feroviare inchiriate”. Aceasta replica data prefectului de Salaj practic anuleaza ceea ce a constatat la vizita in teren. „Este un raspuns jenant si ma deranjeaza ca-mi pun credibilitatea la indoiala. Ei de la Bucuresti stiu mai bine cum este gara din Nusfalau. Sau, poate, vor sa ascunda adevarul si lucrurile sunt vopsite si aranjate in asa fel incat sa dea bine. Nu mai tolerez astfel de comportament, indiferent de ce companie este vorba”, avertizeaza prefectul Alexandru Vegh.
Primarul din Nusfalau, ignorat de CFR
Desi CFR-ul nu mai foloseste linia respectiva, in gara din Nusfalau mai opresc trenuri care duc calatori de la Sacuieni (judetul Bihor) la Sarmasag. In cladirea darapanata a garii din localitate nu mai functioneaza nicio casierie, pentru ct biletele se procura direct din tren, fiind vorba de o linie de cale ferata privata. Totusi, lasarea in paragina a cladirii garii reprezinta un pericol public, pentru ca oamenii din zona mai trec pe acolo. Situata in apropierea icolii, se pare ca multi copii obisnuiesc sa se joace acolo. „Daca se duc copiii acolo si le cad bucati de tavan in cap, cine e de vina?”, se intreaba retoric prefectul judetului. Se pare ca si primarul comunei Nusfalau, Radu Mate, a facut o serie de sesizari catre CFR cu privire la aceeasi situatie. „Macar lui nu i-a raspuns nimeni”, a remarcat cu sarcasm Alexandru Vegh.