Liberalii au înființat propria Comisie Națională pentru Infrastructura de Transport. Coordonatorul acesteia este Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și prim-vicepreședinte la PNL Ilfov.

Prima întrunire regională a Comisiei a avut loc zilele trecute, la Cluj, cu participanți din județele Cluj, Sălaj, Bistrița, Maramureș, Satu-Mare și Bihor.

“În cadrul acestei întruniri, am discutat despre principalele priorități stabilite pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în aceste județe, dar și despre stadiul acestora, proiectele aflându-se în diferite faze (în pregătire/în licitație/în execuție); am făcut bilanțul principalelor realizări ale administrației liberale din ultimii ani, care au avut impact în dezvoltarea infrastructurii de transport din aceste 6 județe; am analizat problemele din fiecare zonă și am identificat sau prezentat soluțiile, după caz”, spune Irinel Scrioșteanu.

Pe lista principalelor proiecte majore de infrastructură de transport ce deservesc unul sau mai multe dintre județele Cluj, Sălaj, Bistrița, Maramureș, Satu-Mare și Bihor, aflate în diferite stadii, se numără Autostrada Transilvania (A3): Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Autostrada Nordului (A14), Drum Expres Satu Mare – Oar, Drum Expres Arad – Oradea, Drum Expres Cluj – Dej, Drum Expres Baia Mare – Satu Mare, Drum de legătură Centura Oradea – A3, Variante de Ocolire (centura Zalău), tren de mare viteză, tren metropolitan în marile aglomerări urbane, electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera Ungaria, metrou la Cluj.

În cadrul dezbaterilor s-a vorbit și despre alte potențiale proiecte care ar îmbunătăți infrastructura rutieră în această zonă a țării, de exemplu un drum nou de la Oradea la Satu Mare, drum nou de la Baia Mare la Sighetul Marmației sau continuarea Centurii Metropolitane a Clujului cu un nou segment pe zona de nord.

“Comisia pentru Infrastructura de Transport are ca principală activitate dezvoltarea infrastructurii de transport din România, pe toate domeniile: rutier, feroviar, naval și aerian, iar de luna trecută am dat starul unei noi etape alături de peste 100 colegi liberali din toată țara”, spune Irinel Scrioșteanu.

Dacă marți e cu noroc, ar trebui să aflăm cine construiește Tunelul Meseș

Anunțat inițial pentru 30 septembrie, după amânarea din data de 30 august, termenul pentru desemnarea câștigătorului care va executa cel mai scump lot de autostradă din România, Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, a fost stabilit pentru săptămâna viitoare, în data de 15 octombrie.

Din cei șapte ofertanți inițiali, în competiție au rămas doar trei – UMB, Makyol (Turcia) și WeBuild (Italia). Toate companiile sunt în Top 3 în ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă și drum expres contractați în România.

Valoarea lucrărilor se ridică la 6,8 miliarde de lei fără TVA. Tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău, lung de 41 de kilometri, care include și Tunelul Meseș, este cel mai scump lot din Autostrada Transilvania (A3). Durata de realizare a contractului este de 78 de luni, din care 18 luni destinate proiectării și 60 de luni pentru execuție. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.