Sălajul se laudă cu o infrastructură reabilitată, dar nu și-a făcut încă toate temele. Printre “restanțele” importante se regăsește și Drumul Național 19 B, care leagă județul Sălaj de județul Bihor. Drumul Național 19 B merge aproximativ paralel cu ceea ce sperăm să devină viitoarea Autostradă Transilvania. Din Nușfalău, DN 19 B străbate localitățile sălăjene Zăuan – Ip – Porț și ajunge în Suplacul de Barcău. Chiar dacă este la rang de drum național, carosabilul arată groaznic. Drumul este îngust și ai impresia că ești pe un drum de țară, care te duce în câmp. Nu îți dai seama că ești pe drum național decât atunci când, la limita de județ, vezi mare un indicator pe care scrie “Control rovinietă”. Mai mult, șoferi care tranzitează zilnic drumul ne spun că mașina de control rovinietă stă destul de des “la vânătoare”. 

“Nu înțeleg cum pe DN 1 H de exemplu sau pe E81 vezi mașina de control foarte rar, iar pe drumul acesta, care arată groaznic, stă destul de des”, ne spune un șofer de la o firmă de transport în comun care merge zilnic pe teribilul DN 19 B. Practic, ca să îți strici mașina pe acest drum trebuie să plătești taxa de 28 de euro pe an. stop_coloana Pentru vehiculele de trasnport marfă, costul rovinietei pentru a avea acces printre gropile de pe DN 19B fără să primească amendă este mult mai mare.

Te însoțește un peisaj dezolant al șantierului abandonat al autostrăzii

Starea de deznădejde pe care ți-o creează intrarea pe DN 19 B este amplificată de peisajul cu ruinele unor lucrări efectuate cu ani în urmă de firma americană Bechtel la autostradă. Lângă viaductul uriaș, blocuri mari de beton sunt în paragină. Printre ele au crescut buruieni uriașe, dovadă că de mult timp na trecut pe acolo picior de om. Peisajul este unul dezolant, care nu te poate duce cu gândul la o viitoare autostradă.