În Salaj 7 unitati de învatamânt de pe raza judetului nu au autorizatie de functionare
rn
Federatia Sindicatelor Libere din Învatamânt (FSLI) a realizat un sondaj de opinie în rândul angajatilor din sistemul de educatie privind situatia în care se afla în acest moment unitatile de învatamânt din România.
rn
Lipsa materialelor didactice, precum si a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau tablele interactive, îngreuneaza activitatea dascalilor la catedra. Cel mai grav este însa, faptul ca sunt, în continuare, scoli în care lipsesc grupurile sanitare sau apa curenta. Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre repondenti cer Ministerului Educatiei Nationale sa investeasca bani în dotarea scolilor.
rn
În cadrul acestui sondaj de opinie, angajatii din mai multe unitati de învatamânt au fost întrebati ce dotari lipsesc scolilor în care îsi desfasoara activitatea. 48% au declarat ca lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele si conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele. 43% dintre raspunsuri indica lipsa materialelor didactice. 30% dintre repondenti vorbesc despre lipsa salilor de sport, iar 15% s-au plâns de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Multi dintre profesorii care au participat la acest sondaj de opinie au indicat chiar toate aceste lipsuri.
rn
În privinta acestor lipsuri din unitatile de învatamânt, aprecierile au fost diferite de la o scoala la alta, în functie de mediul rural-urban sau de finantarea de care beneficiaza scoala respectiva.
rn
Prezentam si câteva dintre raspunsurile celor implicati în procesul de învatamânt: „Lipsesc materialele de curatenie si de igienizare”, „Lipseste mobilierul special pentru centrele de activitate”, „Nu avem xerox”, „Nu avem materiale didactice necesare desfasurarii activitatilor. Toate sunt cumparate de educatoarele din gradinita”, „Nu avem calculatoare noi si lipsesc toaletele în interiorul scolii”, „Nu avem încalzire centrala”, „Lipseste o magazie pentru materiale”, „Nu avem apa curenta si nici grupuri sanitare”.
rn
O alta întrebare a facut referire la asteptarile cadrelor didactice în privinta investitiilor pe care Ministerul Educatiei Nationale ar trebui sa le faca.
rn
Astfel, 53% dintre repondenti au spus ca ar trebui facute investitii în materialele didactice, precum si în dotarea unitatilor de învatamânt, 42% dintre angajati au spus ca si-ar dori ca MEN sa acorde bani pentru cursurile de perfectionare a cadrelor didactice, 14% dintre raspunsuri au indicat necesitatea manualelor scolare, iar 5% asteapta ca MEN sa investeasca mai mult în calitatea oamenilor din sistem si în remunerarea acestora.
rn
Sondajul a fost realizat în perioada 3 – 23 mai 2018, atât în mediul online, cât si prin aplicarea unor chestionare direct în unitatile de învatamânt.
rn
În total, la sondaj au participat 5.628 de angajati din sistemul de educatie: personal didactic, didactic auxiliar si nedidactic. La acest sondaj au raspuns angajati din educatie din: Arad, Bacau, Bihor, Calarasi, Constanta, Cluj, Galati, Harghita, Iasi, Suceava si Vrancea.
rn
În Salaj sute de scolari si prescolari vor studia în unitati de învatamânt care nu au autorizatie sanitara de functionare
rn
Potrivit unuii raport întocmit de Directia de Sanatate Publica (DSP) Salaj, 7 unitati de învatamânt de pe raza judetului Salaj se afla în aceasta situatie. Este vorba de Gradinita cu Program Normal Cheud 2 – comuna Napradea, Gradinita cu Program Normal Buciumi, Gradinita cu Program Normal Lupoaia – comuna Creaca, Gradinita cu Program Normal Lazuri – Valcau de Jos, scoala Primara Doh – comuna Maeriste, scoala Gimnaziala nr.1 Buciumi, scoala Primara Mesteacan – comuna Almasu.
rn
Lipsa apei potabile curente, grupurile sanitare necorespunzatoare, grupurile sanitare modernizate, dar care nu pot fi utilizate din cauza lipsei apei; lipsa canalizarii, precum si necesitatea realizarii unor lucrari de reabilitare a infrastructurii sunt principalele cauze ale neautorizarii unitatilor mentionate.
rn