Guvernul Romaniei intentioneaza sa dubleze limitele minime si maxime ale pedepselor pentru furtul de componente CFR, dupa ce rata infractionalitatii pe acest segment a crescut alarmant in ultimii ani, cauzand prejudicii de zeci de milioane de lei Cailor Ferate Romane (CFR), care acum nu mai are rezerve de componente feroviare. Premierul Victor Ponta a decalrat ca pentru modificarea pedepselor pentru furt vor avea loc consultari intre reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai ministerelor de Interne si Justitiei, iar decizia finala va fi luata saptamana viitoare, printr-o ordonanta de urgenta.
„Cred ca protectia cailor ferate este o problema structurala. Daca mergem pe logica actuala, ca sunt pedepse mici sau ca se fura doua suruburi – alea doua suruburi pot sa insemne deraierea unui tren si moartea unor oameni”, a declarat Victor Ponta. Acesta a precizat ca vor fi luate masuri suplimentare si pentru paza bunurilor. Furturile de componente de pe calea ferata afecteaza mersul trenurilor si cauzeaza intarzieri de zeci, uneori chiar sute de minute, ale trenurilor pe anumite trasee.

Sapte furturi de componente constatate anul trecut in Salaj
Politia salajeana si-a stabilit ca prioritate atat anul trecut, cat si in acest an, protejarea patrimoniului, deoarece criminalitatea contra patrimoniului este una dintre cele mai importante grupe de infractiuni, reprezentand 48 la suta din totalul infractiunilor sesizate. In bilantul activitatii pe anul trecut al agentilor de politie salajeni se arata ca politistii au fost sesizati in sapte cazuri de furt de la Societatea Nationala Caile Ferate Romane (SNCFR), numarul infractiunilor fiind in crestere cu doua fata de anul 2011. In ce priveste furturile de componente din vagoane, anul trecut nu s-a constatat nici o infractiune de acest gen. In schimb, s-au inregistrat sapte cazuri de furt de componente de la infrastructura feroviara.
In luna martie a anului trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucreaza cu deseuri industriale reciclabile sa mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum sina de cale ferata, argumentand ca furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei si afecteaza grav siguranta circulatiei trenurilor. In Salaj este cunoscut faptul ca cele mai multe furturi de componente de pe calea ferata s-au produs la Jibou, unde exista o colonie de tigani care traiesc din colectarea de fier vechi. Iar vagoanele scoase din uz si garate la Jibou sunt mana cereasca pentru acestia.