Operatorul de telefonie mobila Orange isi face reclama in judetul nostru anuntand ca acopera 99,37 la suta dintre salajeni. Avand in vedere nenumaratele plangeri care se fac la adresa operatorului de telefonie mobila din cauza semnalului prost in multe zone ale judetului, este greu de crezut ca acestea provin doar de la cei 0,63 la suta cat zice Orange ca nu au acoperire.
In Salaj piata telefoniei mobile este traditional disputata de Orange si Vodafone, care se concureaza direct si au fidelizat deja un segment important de clienti. Cosmote, venit mai tarziu, a incercat sa adopte o alta strategie, intrand cu serviciile de telefonie pe zonele din judet unde nu erau amplasate antenele celorlati doi operatori si creandu-si astfel o nisa prin care a acces la piata salajeana. In schimb, RDS-RCS nu s-a implicat foarte mult pe piata locala, cel putin deocamdata.
Scaderea numarului de clienti din ultima perioada, restrangere a pietei cauzata de criza financiara ce tine din 2008 incoace, a determinat marii operatori de telefonie mobila sa vina cu oferte mult mai bune pentru clienti, dar si cu mesaje publicitare exagerate. Daca Vodafone si Cosmote se limiteaza la mesajele publicitare care tintesc per ansamblu piata nationala, Orange-ul a aplicat mesajul cu adresabilitate zonala. Insa, felul in care o face frizeaza reclama inselatoare.
Mergand pe firul oferit de reclama Orange, cu acoperirea a 99,37 la suta dintre salajeni – ceea ce ar insemna o acoperire totala a localitatilor judetului – am constatat, pornind de la numeroasele reclamatii ale clientilor Orange acuzand acoperirea proasta, ca sunt mult prea multi salajeni care nu pot vorbi in reteaua Orange. In comuna Buciumi exista trei antene pentru fiecare dintre cele trei retele importante – Orange, Vodafone si Cosmote. Ca serviciu de telefonie mobila, toata comuna Buciumi este acoperita, cu exceptia unor zone mai izolate. Cu toate ca are antena in comuna, „Orange-ul este mai slabut, pentru ca nu are semnal asa bun”, cum ne-a declarat un localnic. In alte comune, semnalul la Orange este chiar o mare problema. „Reteaua care functioneaza in proportie de 100 la suta este Cosmote. Orange-ul este cam la 60 la suta, iar in Colonia Sighetul Simleului nu este deloc semnal”, spune viceprimarul comunei Chiesd. Nici in comuna Cristolt lucrurile nu stau mai bine pentru Orange, aici fiind acoperire doar pe reteaua Vodafone. Potrivit primarului comunei Cristolt, s-au facut demersuri de catre Orange pentru cumpararea unui teren pe care sa se amplaseze o antena, iar acum compania i-a anuntat ca se afla in faza de proiectare. „Cei de la Orange spun ca anul viitor se va amplasa un releu. Deocamdata semnalul la Orange este nesemnificativ la noi”, a precizat primarul comunei Cristolt.
In comuna Napradea lucrurile stau mai bine pentru operator, pentru ca exista o antena amplasata in Cheud. Totusi, nici aici nu este acoperita toata comuna, locuitorii din Vadurele au semnal doar la Cosmote.
Desi e aproape de zona de extindere a retelei Orange, comuna Halmasd nu beneficiaza de acoperire la acelasi operator de telefonie mobila. Potrivit primarului comunei, niciunul din satele comunei nu sta foarte bine cu semnalul, doar pe dealuri se mai prind cateva linii. Primarul mai spune ca s-au strans semnaturi din comuna pentru amplasarea unei antene Orange, insa raspunsul dat de companie a fost ca la ei comuna figureaza ca fiind „acoperita”.
In comuna Salatig, chiar daca exista o antena Orange in centrul de comuna, nu toate satele se bucura de semnal in retea. „Nu este foarte bine amplasata antena lor, au vrut sa fie aproape de o sursa de curent si din cauza asta probabil nu avem semnal in toate satele”, a aratat cum sta situatia primarul comunei Salatig.
Semnal slab sau deloc pe aceasta retea de telefonie mobila este si in alte zone ale Salajului, fie ca mergi in comuna Mirsid sau la Romanasi – comune mai apropiate de orasele judetului, fie ca ajungi la Deleni, comuna Dobrin. O posibila explicatie pentru aceasta situatie o da tot un reprezentant al unei companii de telefonie mobila: „Semnalul depinde foarte mult de relief. Fiind antene care emit pe unde radio, in functie de relief exista zone cu semnal si exista zone ecranate”. Salajul, fiind cu preponderenta un judet cu multe dealuri, se pare ca antenele operatorilor de telefonie mobila sunt incapacitate de acest lucru.
Exista o institutie de stat care ar putea masura gradul de acoperire al retelelor de telefonie mobila, insa doar la sfarsitul acestui an se va demara o campanie prin care se va verifica acoperirea judetului cu exactitate de catre companiile de telefonie mobila.
Clientii nemultumiti apeleaza la OPC
Nemultumirile legate de serviciile oferite de companiile de telefonie mobila ajung, invariabil, la Protectia Consumatorului. Clientii apeleaza la aceasta institutie doar in ultima instanta, cand operatorii nu vor sa le solutioneze problemele. Potrivit lui Claudiu Silaghi, seful OJPC Salaj, de la 1 iunie pana in prezent au fost depuse 15 plangeri care vizeaza companiile Orange si Vodafone, o mare parte dintre acestea fiind intemeiate. Cele mai multe plangeri au fost formulate de clienti pentru garantiile oferite pe terminalele telefonice, mai exact scoaterea acestora din garantii pentru diferite motive.
Un caz mai special a vizat incheierea unui contract pentru furnizarea de date, clientul fiind asigurat de companie ca exista acoperire in zona de domiciliu. Insa, la domiciliu a constat ca internetul nu functioneaza, iar firma a refuzat sa-i rezilieze contractul. „In general cand se ajunge la noi, operatorii de telefonie mobila prefera sa rezolve lucrurile pe cale amiabila. Nu inteleg de ce nu pot rezolva problemele clientilor inainte de a se ajunge la noi”, ne-a declarat Claudiu Silaghi.
Clauzele abuzive au ajuns in instante
O mare problema legata de companiile de telefonie mobila o reprezinta clauzele contractuale abuzive, iar Protectia Consumatorilor a avut, la inceputul anului, o campanie pentru depistarea acestora. Potrivit lui Claudiu Silaghi, s-a constatat ca operatorii aplica taxe de reziliere a contractului nejustificat de mari. „Odata cu Legea 161 din 2010, oricand se pot rezilia contractele, operatorul de telefonie mobila putand sa ceara o justa despagubire”, precizeaza Silaghi. Totusi, au fost cazuri in care la cererea de reziliere a contractului compania Orange a cerut o suma nejustificat de mare: 400 – 500 de euro, motivand ca si-au provizionat castigul pentru clientul respectiv. Acest caz a ajuns in instanta si inca se judeca.
Tot in instanta sunt si dosarele pe care le instrumenteaza Protectia Consumatorilor pentru fiecare companie de telefonie mobila care are clauze contractuale abuzive si se cere anularea acestora.
Orange crede ca Salajul este acoperit, salajenii stiu sigur ca nu
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...