Cu salariile micşorate şi fără posibilitatea de a caştiga din ore suplimentare, şoferii de la Transurbis renunţă la locul de muncă.
Salariile intrate la apă ii determină pe şoferii de la Transurbis fie să iasă la pensie, fie să-şi caute loc de muncă pe TIR.

Măsurile de austeritate impuse de Guvernul Boc nu au afectat numai sectorul bugetar, ci şi firmele la care acţionar majoritar este Consiliul Local. In această situaţie se află şi Transurbis SRL, firma care se ocupă cu transportul in comun in Municipiul Zalău.
In ultima perioadă au renunţat la meseria de şofer nu mai puţin de şapte angajaţi, ceea ce in procente inseamnă peste zece la sută, avand in vedere că numărul total al conducătorilor auto este de aproximativ 60. “Au plecat şapte conducători auto, patru in pensie şi trei şi-au găsit in altă parte salarii mai bune”, ne-a confirmat directorul tehnic de la Transurbis, Călin Forţ. In consecinţă, societatea comercială trebuie să angajeze zece şoferi pentru a putea acoperi exact reţeaua de transport in comun şi programele care trebuie efectuate. “In plus, apar concediile lunare sau chiar de boală, iar noi trebuie să asigurăm funcţionalitatea programului de transport”, a declarat Forţ.
Unii conducători auto din Transurbis spun că nu era nevoie de angajarea celor zece şoferi dacă se plăteau orele suplimentare angajaţi-lor de care dispune firma in momentul de faţă. Insă, nici orele suplimentare nu se mai pot plăti, ca urmare a unei directive emise de către Primăria Zalău. Călin Forţ spune că “orele suplimentare sunt in limita celor 32 de ore reglementate de Codul Muncii, dar şi acolo plătim doar 16 ore, iar restul sunt zile libere”. Această reducere a orelor suplimentare poate determina un nou exod de şoferi. Dacă pană acum caştigau, cu ajutorul orelor suplimentare, un venit net de circa 1100 de lei lunar, de acum inainte şoferii vor avea la salariu un minus de 300 de lei. “In ultima lună am luat salariu 11 milioane de lei (n.r. vechi), iar fără orele suplimentare o să iau 7-8 milioane. Noroc că am sporul de vechime, dar nu ştiu ce vor face cei fără acest spor, că vor lua 4-5 milioane pe lună”, ne-a spus un şofer.

Biletul de autobuz – patru lei
Consiliul Local Zalău, principalul acţionar al SC Transurbis, doreşte revitalizarea veniturilor societăţii, iar in şedinţa ordinară de luni va fi dezbătut un proiect de hotărare pentru majorarea tarifelor in ceea ce priveşte transportul de persoane. Conform proiectului de hotărare, un bilet cu două călătorii va costa patru lei, un abonament lunar 60 de lei, abonamentul pentru elevi şi persoanele cu handicap grav 50 de lei, iar abonamentul nepersonalizat va costa 115 lei.