O nouă formă de înșelăciune ia amploare, iar vizați sunt clienții băncilor. Atacurile de tip spoofing, în care sunt utilizate fraudulos numere de telefon asociate băncilor, au înregistrat o creștere semnificativă în ultima perioadă.

Potrivit BRD, fraudatorii inițiază apeluri telefonice, cu scopul de a obține date personale sau sau confidențiale în baza cărora să reușească sustragerea resurselor financiare ale victimelor.

În demersul lor, fraudatorii utilizează diverse tehnologii care ascund numerele de telefon reale de pe care se inițiază apelurile și afișează, în locul acestora, numere asociate BRD, de exemplu cele disponibile pe site-ul băncii sau cele de pe cardurile emise de bancă.

Astfel, se induce victimelor falsa impresie că apelurile provin de la o sursă de încredere, lucru care le poate determina să fie mai puțin vigilente și să divulge date personale sau confidențiale, sub diverse pretexte.

Numerele de telefon disponibile pe site-ul băncii, de exemplu Tel Verde, sau cele de pe cardurile emise de bancă sunt utilizate doar pentru recepționare apeluri, nu și pentru inițiere apeluri, atrage atenția BRD.

Este important să nu dați curs unor astfel de solicitări și să raportați imediat astfel de situații.