După italienii de la WeBuild, turcii de la Mapa blochează și ei semnarea contractului pentru execuția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău, care include și Tunelul Meseș.
Compania turcească Mapa a contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) evaluarea efectuată de CNAIR, în urma căreia oferta sa a fost considerată neconformă și au fost desemnați câștigători turcii de la Makyol.
Este cea de-a doua contestație de la anunțarea câștigătorului, prima fiind depusă de italienii de la WeBuild, care au fost descalificați pe ultima sută metri. Prin contestația depusă, italienii au solicitat și ei anularea raportului procedurii prin care le-a fost respinsă oferta.
Din cele 7 companii interesate să prindă cel mai scump contract de autostradă din România, au rămas în finală turcii de la Makyol și românii lui Umbrărescu (UMB). În 1 noiembrie, după 7 amânări, CNAIR a anunțat că atribuie contractul companiei Makyol.
“Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are de astăzi constructor desemnat! Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA). Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție). Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv: – Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km, – 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km). Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, anunța, la începutul lunii, directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Doar că s-au depus contestații, motiv pentru care semnarea contractului se amână până la soluționarea acestora, așa că mai avem de așteptat până când vom vedea utilajele pe acest segment din A3.