Nu va lasati pacaliti de Black Friday!

Celebra acum si in Romania, Black Friday reprezinta un bun prilej pentru consumatori sa achizitioneze o gama larga de produse la preturi avantajoase, dar si un moment prielnic pentru comercianti sa ne ademeneasca cu oferte mincinoase.
Protectia Consumatorului ne sfatuieste sa fim atenti la preturile afisate, sa nu ne lasam orbiti doar de panourile care anunta “mari reduceri”.
Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze, conform legii, la pretul de referinta practicat in acelasi magazin pentru produse identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta. Pretul de referinta nu este pretul la zi, el reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi magazin in ultimele 30 de zile inainte de aplicarea pretului redus.
Atunci cand faceti cumparaturi online, verificati atent pretul afisat pe site, daca acesta este cu sau fara TVA. De asemenea, ca sa nu aveti surprize neplacute, verificati daca pretul include si costurile de livrare. Pentru a fi siguri ca o sa primiti acasa ceea ce va doriti, cititi cu atentie caracteristicile produsului.
Comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie sa apara numarul de telefon si datele de identificare. Daca nu sunteti multumit de ceea ce ati primit si nu aveti datele vanzatorului, va fi aproape imposibil sa returnati produsul si sa va recuperati banii. stop_coloana
De pe site nu trebuie sa lipseasca nici informatiile legate de caracteristicile produsului, pretul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, daca este cazul, modalitatile de plata si de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului. Nu ezitati sa contactati comerciantul prin telefon daca aveti nevoie de informatii suplimentare. Modul in care va raspunde poate fi un bun indiciu asupra seriozitatii vanzatorului.
Din momentul in care ati primit un produs comandat pe internet, aveti 14 zile la dispozitie pentru a-l denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, fara a fi nevoiti sa precizati motivul.
Comerciantul are la dispozisie 14 zile pentru a va returna banii. Rambursarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala.
E bine de stiut ca, in cazul in care comerciantul nu informeaza expres cumparatorul despre existenta dreptului de returnare a produselor, termenul standard de 14 zile se prelungeste cu inca 12 luni.