Capitalismul este, dovedit, sistemul cel mai bun. Asta nu inseamna ca este si perfect. Este insa perfec-tibil, iar fenomenul are loc. Bineinteles, in tarile dezvoltate. Multi dintre noi abia acum descoperim cum suntem pacaliti de practicile inselatoare prin care supermarket-urile reusesc sa-i faca pe clienti sa puna in cos mai mult decat si-au propus sa cumpere. Se bazeaza pe studierea profilului cumparatorului, a senzatiilor si sentimentelor care il atrag spre un produs de care, practic, nu are nevoie. Una dintre ele este asezarea de produse de mici dimensiuni, ieftine, in special dulciuri si guma de mestecat pe rafturile din apropierea casei de marcat. Vrand, nevrand, stand la coada la casa, dupa ce isi aseaza produsele pe banda lunga de cativa metri, clientului ii mai fug ochii pe raftul cu pricina si il tenteaza o cutie de Tic-Tac, o guma de mestecat, o cutiuta cu te miri ce bomboane. Nu de putine ori am vazut parinti chinuindu-se sa-si potoleasca copiii care urlau si se stop_coloana zbateau dupa o ciocolata pana ajungeau la casa. Era suficient cate dulciuri pusesera deja in cos, dar cele pe raftul de langa banda de la casierie erau cele mai atragatoare. Lidl este primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la iesirea din cele 600 de magazine din Marea Bri-tanie dulciuri si produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copii, scrie Daily Mail. Decizia vine dupa ce societatea a reactionat la situatia creata de majoritatea retailerilor care saboteaza eforturile parintilor de a-si încuraja copiii sa manânce sanatos. Noi ramanem sa ne luam singuri seama sa ne protejam de practicile agresive de vanzare, care ne pun in   pericol sanatatea si buzunarul.