Multi salajeni se vad nevoiti sa-si cumpere singuri medicamente pe perioada internarii,
dar putini stiu ca spitalul trebuie sa le dea banii inapoi, iar cei care stiu nu si-i pot recupera din cauza procedurilor.

Majoritatea bolnavilor internati nici nu stiu ca au dreptul sa-si recupereze cheltuiala cu medicamentele cumparate pe durata spitalizarii, iar cei care stiu se lovesc de chichite birocratice.
Desi practica de a cere bolnavilor spitalizati sa-si cumpere medicamentele necesare pe durata internarii a fost anul trecut aproape o constanta la Spitalul Judetean de Urgenta Zalau, nici unul dintre cei care au platit pentru medicamentele pe care ar fi trebuit, in mod normal, sa le primeasca gratuit din spital (in baza asigurarii de sanatate) nu si-a recuperat banii cheltuiti. Asta in ciuda faptului ca exista prevederi legislative care spun ca spitalele sunt obligate sa ramburseze contravaloarea acestor cheltuieli, in baza unei cereri formulate de asigurat.
Pentru ca foarte putini dintre bolnavi stiu de existenta acestor prevederi si nimeni nu face vreun efort pentru a-i informa, cei mai multi dintre salajenii care si-au cumparat medica-menele pe durata spitalizarii nici macar nu au facut cerere pentru a-si recupera cheltu-iala. Potrivit reprezentantilor Spitalului Judetean, mai putin de 10 pacienti au solicitat, de-a lungul anului trecut, rambursarea contra-valorii medicamentelor si materialelor sanitare cumparate de ei, nici una dintre cereri nefiind aprobata. Principala cauza pentru care cererile, si asa extrem de putine, au fost respinse a fost faptul ca pacientii nu aveau, in momentul in care si-au cumparat acele medi-camente, un document avizat de medicul sef de sectie si aprobat de managerul spitalului, prin care sa se solicite acest lucru si sa i se garanteze rambursarea cheltuielii. Cu alte cuvinte, in momentul in care a fost trimis dupa medicamente, bolnavul ar fi trebuit sa stie ca trebuie sa ceara aprobari prealabile, si abia apoi sa scoata din buzunar banii pentru niste servicii care i s-ar fi cuvenit gratuit, ca platitor la fondul de asigurari de sanatate.
Potrivit purtatorului de cuvant, Codruta Puscas, un alt motiv pentru care cererile nu sunt aprobate este faptul ca unii pacienti solicita decontarea cheltuielilor pentru materiale care nu fac obiectul prevederilor legale amintite (cum ar fi, spre exemplu, protezele) sau pentru medicamente care aveau alternativa in farmacia spitalului.