De cateva zile au inceput lucrarile de plombare a drumurilor nationale din judet. Din pacate, deocamdata nu se plombeaza decat gropile mari. Cele mici,… la mai mare!
Drumurile nationale din judet, dupa cum am aflat de la Mircea Crisan, seful Sectiei Drumuri Nationale Salaj, sunt in lucru de saptamana trecuta. „S-au finalizat pana acum lucrari reparatii si plombari la rece pe DN 1C (Capilna-Rastoci), pe o lungime de 35 km, pe DN19B (Nusfalau-Port) pe un sector de 15 km, si pe E81 intre Zalau si Bobota. La aceasta data se lucreaza pe drumul DN1H (Var-Criseni) intre Mirsid si Popeni. Pana acum, potrivit sursei citate s-au pus 200 de tone de mixtura asfaltica, dar numai in gropile cele mai mari, urmand ca in perioada mai calda, probabil de saptamana viitoare, sa fie plombate toate gropile, cu mixtura la cald”.
INTRE ZALAU SI JIBOU CIRCULAM BINE DOUA LUNI
Drumul a fost plin de gropi si foarte greu circulabil. Cele mai multe gropi erau langa fostul CAP in Popeni si la curba de la cooperativa, precum si in Mirsid la iesirea spre Zalau, la ultimele case pe o portiune de 200-300 m. Se pare ca la degradarea drumului nu a controbuit doar perioada de iarna, ci si lucrarile de proasta calitate realizate aici in 2008 cand s-a turnat covor asfaltic peste beton. E drept ca acum s-au facut plombari, si drumul e cu ceva mai bun, dar, asa cum admitea si Mircea Crisan, aceste plombe ar putea sa reziste mai putin de doua luni, zona fiind foarte circulata de autovehicule de mare tonaj.
INTRE SIMLEU SI ZALAU SE ASTUPA GROPILE, RAMAN „VALURILE”
Iarna aceasta drumul spre Simleu a fost cosmarul soferilor, care au avut de furca cu nenumarate gropi intre Hereclean si Virsolt, intre Virsolt si Pericei si cu denivelarile de la coborarea dealului, in curbe. In aceasta zona, cei neavizati, pot lovi baia de ulei a masinii, in asfaltul ondulat. Nu s-a remediat zona cu denivelari, dar s-au astupat o parte din gropi, astfel ca drumul este practicabil. O zona periculoasa pentru conducatorii auto ar fi cea de la iesirea de la Broscarie, unde au avut loc nenumarate accidente grave si unde inca nu s-a realizat sensul giratoriu ori banda de deviere de care se vorbea in proiectul initial de reabilitare si modernizare a drumului.
CIRCULATI CU GRIJA PRIN NUSFALAU
Pe portiunea Ip, Marca, Port drumul a fost refacut anul trecut, starea lui este buna si la aceasta data. In schimb este foarte deteriorat si plin cu gropi in centrul localitatii Nusfalau, la intersectia spre comunele Boghis si Halmasd.
IN CONTINUARE PRINTRE JALOANE DIN ZALAU LA BOBOTA
Cele mai multe gropi au fost intre Salajeni si Sarmasag, dar si in Hereclean. Participantii la trafic ne-au spus ca acum se poate circula destul de bine pana la limita cu judetul Satu Mare pentru ca si aici drumul a fost plombat, dar drumarii si-au mai lasat de lucru si pentru vremea mai calda (gropi mai mici). Din pacate, aceasta portiune de drum european nu mai este ce a fost.
MERGEM LINISTITI LA TOPA MICA
Acest drum este tot de categoria drumurilor europene, in prelungirea celui de la Satu Mare-Zalau, dar este mult mai bun. E drept ca si aici au aparut gropi intre Sutor si Sancraiu Almasului, si la Sancrai, dar au fost plombate si prin urmare se poate circula in cele mai bune conditii. Acelasi lucru se poate spune si de drumul de la Sanmihaiu Almasului-Hida-Balan-Jibou, care este neted, fara gropi si unde nu a fost nevoie de lucrari, fiind recent reabilitat.
AM SCAPAT DE CRATERELE DE LA SURDUC
Adevarate cratere au fost pe acest drum in: Surduc; intre podul de la Ciocmani si Surduc. Au fost multe gropi in Letca, la Lemniu, intre Rastoci si Lemniu, pe portiuni, in Ileanda la intersectia spre piata, in Bizusa, in Perii Vadului, spre Glod, la Rus (inainte de pod), in Barsau, in Gilgau (in sat si spre iesirea catre Gura Vladesei). Si in aceasta zona s-au executat plombari de catre consortiul care a preluat in intretinere toate drumurile nationale SC Drumuri si Poduri, TransBitum si EuroConstruct.