N-o s-avem autostrada nici in 2018
Planurile de constructie a autostrazii ocolesc si anul viitor judetul Salaj
rn
Salajul se lamureste inca o data ca este departe de a avea in viitorul previzibil vreun centimetru de autostrada, desi pana acum a fost promisa ca si gata de cateva ori, in lunga epopee a autostrazii, mult mai mult vorbe decat fapte. “n aceasta epopee a promisiunilor, personaje importante sunt si toti parlamentarii salajeni, care ne-au spus in fiecare campanie electorala ca vor lupta, din fotoliile de parlamentari, pentru a sensibiliza autoritatile centrale sa demareze lucrarile de constructie la tronsonul salajean de autostrada. Autostrada Salajului nu se regaseste in intentiile autoritatilor centrale, e acum cert.
rn
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, tocmai a anuntat ca are in plan sa construiasca anul viitor peste 156 de kilometri de autostrada, in conditiile in care anul acesta Guvernul PSD nu a construit nici o palma din cei 90 de kilometri planificati pentru acest an. Guvernul PSD a inaugurat in primavara acestui an doar 15 kilometri, insa lucrarile efective s-au realizat in mandatul lui Dacian Ciolos.
Deputatul PSD Iuliu Nosa incerca chiar zilele trecute sa ne mai linisteasca, intr-o declaratie despre bugetul pe 2018, cu promisiunea ca a convins ministrii sa cuprinda bani "pentru lucrarile de proiectare si executie pentru Autostrada Transilvania, inclusiv pe portiunea ce strabate judetul Salaj".
Promisiuni, cum spuneam, am tot avut. Ce n-avem este autostrada si centura Zalaului, si asta promisa la besfarsit.
La proiectul de buget pe 2018 la Ministerului Transporturilor, deputatul PNL Salaj, Lucian Bode, a fost singurul care a depus doua amendamente pentru includerea in buget a finantarii pentru realizarea studiilor de fezabilitatea la tronsonul de autostrada Mihaiesti – Suplacu de Barcau, ce trece prin Salaj, si pentru refacerea studiului de fezabilitate pentru constructia tunelului de autostrada prin Muntii Meses.
rn
Lucian Bode, presedintele Comisiei Transporturi din Camera Deputatilor, nu-i deloc optimist in privinta Autostrazii Transilvania, si ne spune si de ce.
rn
"Dupa14 ani regasim acest proiect în continuare în bugetul de stat, cu o suma mai mica fata de anul trecut si care se pare ca nu va acoperi necesarul pentru finalizarea proiectului, fiind insuficient pentru a închide acest coridor rutier Pan European IV care face legatura României cu Vestul Europei si conectând tara noastra la reteaua europeana de transport. Dovada clara a faptului ca Autostrada Transilvaniei nu va fi finalizata în anul 2018 este reprezentata de sumele prevazute pentru anii urmatori, inclusiv dupa 2020, dar si de stadiul fizic al proiectului: din totalul de 415 km se poate circula pe 52 de km între Câmpia Turzii si Gilau, se lucreaza pe 60 de km, iar in stadiul zero de executie se afla 313,85 km", spune Lucian Bode.
rn
Prin amendamentul depus de Bode la legea bugetului Ministerului Transporturilor se propune suplimentarea sumei prevazute în Bugetul Ministerului Transporturilor pentru Autostrada Transilvania cu suma de 147.000.000 de lei pentru realizarea proiectului tehnic si executia pentru sectorul Nadaselu – Bors (Nadaselu-Mihaiesti, Mihaiesti-Suplacu de Barcau, inclusiv tronson Meses, Suplacu de Barcau – Bors). "Suma propusa urmeaza sa acopere cheltuielile cu revizuirea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Mihaiesti – Suplacu de Barcau si finalizarea studiului de fezabilitate pentru Tunel Meses pentru care a fost semnat contractul de realizare a studiului de fezabilitate în data de 01 aprilie 2015", spune Bode.
