Băcăuanii lui Costel Căşuneanu lucrează de zor la reabilitarea drumului Zalău-Jibou.
Cea mai importantă investiţie in infrastructura rutieră a judeţului Sălaj incepe să prindă contur. Reabilitarea drumului DN1H, tronsonul Zalău-Răstoci, trebuie finalizată pană la data de 3 ianuarie 2013, urmand ca după această dată drumul naţional să aibă caracteristicile unuia european. In momentul de faţă, muncitorii firmei PA&CO International, controlată de regele asfaltului Costel Căşuneanu, au decopertat drumul intre localităţile Mirşid şi Jibou, acest tronson prezentandu-se in condiţii mai bune decat era inainte de decopertare. Gropile nu iţi dau bătăi mari de cap, insă anvelopele se uzează extrem de repede dacă trebuie să tranzitezi zilnic această porţiune. Mircea Crişan, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Zalău, spune că „pană acum s-au făcut reparaţii, iar unde sunt porţiuni cu structura de rezistenţă neafectată se pre-găteşte terenul pentru asfaltare”. „PA&CO a inceput să lucreze la podeţe şi să decolmateze văile către emisar. Toate podeţele care nu-s corespunzătoare vor fi scoase afară şi se pun podeţe casetate”, ne-a declarat Crişan. Potrivit acestuia, PA&CO International „a inceput să facă angajări, au multe cereri şi CV-uri, dar momentan lucrează cu oamenii lor”, aduşi din regiunea Bacău.
Pe tronsonul Zalău – Răstoci, a cărui lungime totală este de 53 de kilometri, pe langă asfaltare, se vor realiza trotuare şi rigole carosabile cu rol de trotuar, 12 poduri majore vor fi reparate, iar alte 175 de podeţe se vor schimba. Avand in vedere complexitatea lucrării, PA&CO International şi-a creat un mic „cartier” in localitatea Surduc. Acolo au fost amplasată staţia de betoane şi cea de asfalt, pentru care se aşteaptă emiterea autorizaţiei de mediu, precum şi zeci de barăci, dotate inclusiv cu aer condiţionat, unde vor locui pană la finalizarea lucrărilor muncitorii aduşi de firmă din zona Moldovei. Singura problemă a constructorului a fost alimentarea cu gaze naturale a staţiilor de beton şi asfalt, insă aceasta a fost rezolvată in decursul săptămanii trecute.
Bani pentru regii asfaltului
Reabilitarea drumului naţional 1H, pe tronsonul sălăjean Halmăşd-Răstoci, costă 157 de milioane de euro. Dacă tronsonul Halmăşd-Zalău a fost adjudecat de către Dorinel Umbrărescu, drumul Zalău – Răstoci va fi reabilitat de către celălalt rege al asfaltului, Costel Căşuneanu. Calitatea lucrărilor făcute de PAC&CO este una indoielnică. Intre localităţile Mirşid şi Jibou a fost decopertat practic stratul bituminos aşternut peste beton tot de către firma lui Caşuneanu acum trei ani. Lucrarea din 2008 a rezistat o lună de zile, dar a costat 33,3 miliarde de lei vechi. Şefii de la drumuri susţin insă că nu au achitat contravaloarea „lucrării”.