Noutatile despre produse si servicii pot fi astazi promovate cu mai multa usurinta prin internet, prin retele online, bloguri.
PUBLICITATE, PRIN CONSUMATORI
Practic, multe produse si firme sunt popularizate de catre consumatori, aidoma unor fani, care devin lideri de opinie si ambasadori ai brandului. Ei raspandesc noutatile legate de produse si isi spun parerile, ceea ce fac mai mult decat credibila marfa respectiva, fac mai mult decat publicitatea propriu-zisa derulata de compania producatoare. Functionarea acestui sistem incepe odata cu realizarea unui blog profesionist, pe retele online unde sunt transmise informatii cu continut util pentru cititori, nu de autopromovare. Bloggerii, care sunt sponsorizati de un brand sau altul, nu trebuie sa-si puna probleme etice in legatura cu produsele pe care le recomanda atata timp cat cred ca acestea sunt intr-adevar bune. Fiecare blog poate fi subiectiv, oricare dintre noi poate citi mai multe opinii pana se hotarareste sa cumpere un produs.
Afacerile facilitate de internet
Vremurile actuale pot fi considerate de catre oamenii de afaceri cele mai oportune pentru promovarea business-urilor. Asta pentru ca lumea abunda de profesionisti in domeniul IT si al programarii strategiilor online pentru difuzarea informatiei. Difuzarea informatiei prin internet este asigurata, de exemplu, prin bloguri si retele pentru clipuri video sau fotografii. Promovarea unei afaceri inseamna, in zilele noastre, acum cand calculatorul si telefonul conectat la internet sunt instrumente de comunicare, mai mult decat un website corporatist.
NE ALINIEM LA TENDINTELE VREMURILOR
Deocamdata se pare ca piata est-europeana se afla cu mai multi pasi in urma acestei modalitati de promovare a business-ului si inca nu a reusit sa se alinieze la noile tendinte din politicile de marketing. Asta pentru ca in prezent, accesul la internet inca nu este la indemana tuturor. Dar, asa cum estimeaza analistii economici si nu numai, in doar cativa ani, acest lucru nu va mai constitui o problema pentru urmatoarele generatii, in conditiile in care calculatorul este de neinlocuit. Promovarea unor bunuri si servicii pe internet va ajunge cea mai eficienta modalitate de a te face cunoscut pe piata de profil.
Strategii, in pas cu parerile clientilor
Multi afaceristi cred in perspectivele acestui tip de promovare prin industria online. In primul rand, microbloggingul ajuta la cresterea traficului pe site-ul unei companii, precum si la identificarea de job-uri. Valoarea cea mai mare a unui blog este data de atragerea continutului si parerilor de la proprii cititori si de la comunitate. Exprimarea parerilor pro si contra asupra unui produs constituie un avantaj pentru companie pentru ca aceasta poate schimba in timp util strategiile clasice. Pentru consumatori este important insa sa stie si cum sa faca selectia informatiilor care pot abunda pe internet. Trebuie sa fie atenti la ceea ce gasesc postat pe internet si la tendintele informatiilor publicate in mediul virtual, pentru ca unii consumatori sunt mai influenti decat altii.