In ultimul timp, una dintre cele mai invocate scuze pentru deteriorarea avansata a drumurilor judetene este traficul intens al autovehiculelor de mare tonaj. Acuza este servita de oficialitati, nu doar de cele de la noi, ci din intreaga tara. Poate si pentru ca, de-o vreme incoace, se vad neputincioase in reabilitarea drumurilor. Ca Mesterul Manole. Ceea ce se plombeaza astazi, in cateva saptamani, maxim, luni, se face praf. Parerile si dreptatea sunt… impartite. Unii spun ca materialele si modul de lucru sunt de vina ca drumurile nu tin. Cei mai multi cred ce vad. La propriu, traficul de mare tonaj distruge partea carosabila. Cu precadere pe arterele proiectate si realizate cu zeci de ani in urma, cand nu se circula ca astazi si cand capacitatea maxina era poate la jumatate.
Administratorul drumurilor judetene, Consiliul Judetean a urmarit in ultimii ani evolutia traficului in mai multe zone din Salaj, a decis impunerea unor taxe, a unor amenzi, a organizat mai multe controale mixte si chiar a initiat intalniri la nivelul CJ, cu responsabilii din politie, ARR, constructorii drumari si marii transportatori. Rezultatele se lasa inca asteptate. Transportatorii nu s-au speriat de actiunile celor de la judet. Ca tot romanul descurcaret, soferii s-au anuntat intre ei, astfel incat, in ziua controlului cu cantarul pe traseu, ei fie plecau pe rute ocolitoare, fie amanau cursa. Vinovatii isi fac nestingheriti munca, spalandu-se pe maini si acuzand ca altcineva nu si-ar face, datoria. Adica, cei care intretin si administreaza drumurile.
In ce s-au concretizat, totusi, masurile luate de autoritatile judetene? Potrivit informatiilor furnizate prin purtatorul de cuvant al CJ, Laura Opris, transportul de mare tonaj pe drumurile judetene se desfasoara conform hotararii CJ nr. 150 din octombrie 2008. Daca in 2008 pentru autorizatiile speciale de transport se plateau 20 euro, in acest an taxa este mai mare cu 3,8 euro. Anul trecut s-au solicitat 201 astfel de autorizatii (din partea a 12 societati), pentru care s-au incasat 58.479 lei, suma care, spun reprezentantii judetului a fost utilizata pentru reabilitarea infrastructurii rutiere din judet. Pentru 2009, pana acum, s-au solicitat autorizatii doar de catre 4 firme. Avand in vedere starea drumurilor si necesitatea protejarii locuintelor din imediata apropiere a acestora, s-au impus restrictii de masa si viteza pe majoritatea arterelor judetene. Cele mai intens tranzitate sectoare sunt pe rutele: Benesat-Somes, Odorhei-Jibou, Moigrad-Creaca-Romanasi, Moigrad-Creaca-Prodanesti, Cizer-Crasna-Virsolt, Sig-Boghis-Nusfalau, Uileacu Simleului-Maeriste, punctele de lucru furnizoare de materiale de constructii fiind la: Moigrad, Somes-Odorhei, Prodanesti, Creaca, Benesat, Uileacu Simleului, Cizer, Sig. Din sumele colectate intr-un an nu credem ca s-ar fi putu reabilita nici macar un kilometru. Se pare ca solutia trebuie gasita tot de comun acord, altminteri, nimeni nu se va speria de nimeni, dar fiecare va continua sa arate cu degetul pe celalalt.
Marii transportatori nu se sperie de taxe si amenzi
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...