Promisiuni kilometrice, de la politicieni de toate culorile, și o variantă ocolitoare gata abia pe jumătate
Luna martie 2023 ar fi trebuit să fie termenul de finalizare a lucrărilor pe cel de-al doilea tronson al șoselelei de centură a Zalăului.
Din păcate, cel de-al doilea segment al variantei de ocolire a municipiului e gata abia pe jumătate.
Contractul pentru realizarea celui de-al doilea tronson al centurii, lung de 5 kilometri și jumătate, a fost semnat în 31 iulie 2020, cu o asociere formată dintr-o firmă din China și una din România (Synohidro Corporation Limited şi Good Prod SRL), valoarea acestuia fiind de 185 milioane lei, fără TVA, cu 6 luni perioadă de proiectare, 24 de luni perioadă de execuție și 7 ani garanție. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020, iar termenul de finalizare era luna martie 2023.
Faptul că termenul pentru inaugurarea centurii a fost depășit este punctat și de USR Sălaj, formațiune politică ce a criticat, în numeroase rânduri, felul în care se derulează această investiție.
“Dacă lucrările pe cei 5,5 km de centură începuseră bine, după înscăunarea coaliției PNL-PSD-UDMR, a dispărut orice urmă de interes pentru bunul mers al proiectului.
Realitatea momentului este că există în continuare cele două alunecări de teren de pe traseul șoselei, fără soluțiile aprobate de CNAIR, iar dintre cele 7 viaducte și poduri niciunul nu este finalizat.
Șoseaua de centură a Zalăului, începută acum mai bine de 10 ani este o dovadă a României lucrului prost făcut, a dezinteresului și a neputinței autorităților, care rămân impasibile la situația municipiului nostru, tot mai sufocat de trafic”, spune USR Sălaj.
Prima jumătate a variantei ocolitoare a Zalăului are aproximativ 9 kilometri. A doua jumătate ar urma să aibă, când va fi gata, 5,535 kilometri. Traseul este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.
Municipiul va avea patru legături importante la șoseaua de centură. Una va fi asigurată prin strada Valea Miții, altă legătură importantă la centură va fi strada Războieni, a treia legătură cu șoseaua ocolitoare va fi strada 22 Decembrie, fosta Crasnei, iar a patra ieșire spre centură va porni din strada Gheorghe Doja, pe Vânătorilor și apoi pe Freziilor, de unde vom face stânga la intersecția cu C.D. Gherea, spre centură.
Ma uitam pe youtube la diversi oameni cu drone care posteaza actualizari la proiecte de infrastructura. Practic in ultimele 4-5 luni asa incet au lucrat chinezii ca nici nu se vede diferenta. Veti avea centura ocolitoare in 2025 in ritmul asta.
Și de ce nu taiați panglica ? Cine va oprește ?
No mă, da ce nu puteți tăia panglica? Luați foarfecă și dații bătaie. Tăieți la panglici de toate felurile și mărimile. Păi dacă nu știți acum 11 ani trebuia tăiată panglică pt. autostrada Brașov – Borș. Răbdare dragilor, răbdare și tutun.
Din amintirile unui „încăpățânat îndârjit” : Când a apărut prima dată publicat traseul propus pentru viitoare AUTOSTRADĂ am făcut publică o propunere de traseu, care să îndeplinească mai multe condiții de o importanță deosebită; Traseul propus de mine de la nodul de pe Valea Agrijului Poarta Sălajului pe sub poalele muntelui Meseș Moigrad,-Dalul dintre Crișeni Guruslău, Vârșolț Nușfalău….Tot așa pe dealuri cum vine și din Gilău până la Topa! Se realizau prin această prelungire cu câțiva kilometri a traseului „drept propus de către proiectanții fără viziune de ansamblu„ Eliminarea spargerii muntelui Meseș cu tuneluri costisitoare! 2 Scoaterea automată a traficului vehicolelor grele de prin municipiu! 3. Creierea de posibilități de CONECTARE DIRECTĂ AJUDEȚELOR DIN REGIUNEA DE NORD VEST : Baia Mare , Satu Mare Dej , Bistrița la AUTOSTRADĂ! Micul ocol care să rezolve toate aceste deziderate era cu mult mai mic decât cel făcut de la Arad Timișoara pentru a prinde și Banatul în traseu! Nu s-a vrut și AM AJUNS ÎN SITUAȚIA ACTUALĂ ȘI CU AUTOSTRADA ȘI CU LINIA DE CENTURĂ!!