Această investiție este cea mai mare ca valoare din istoria CNAIR și are o lungime de 41 de kilometri
CNAIR a anulat și a reluat în aceeași zi, adică joi, 26 ianuarie, licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, parte din Autostrada Transilvania (A3). Aceasta cuprinde tronsoanele Poarta Sălajului – Zalău, care include și Tunelul Meseș, respectiv Zalău-Nușfalău.
Anunțul a fost făcut chiar de directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol. Motivul care a stat la baza anulării, iar apoi reluării licitației într-un interval de timp record îl reprezintă creșterile de prețuri înregistrate pe piața de profil în ultima perioadă.
“Am relansat astăzi (joi, n.red.) licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (care include Tunelul Meseș) și Zalău-Nușfalău, ale Autostrăzii Transilvania! Licitația anterioară a fost anulată tot astăzi în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil. Documentația pentru noua procedură de achizitie publică a fost deja transmisă la ANAP pentru validare. Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Finanțarea pentru acest contract (cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR) va fi asigurată prin POT. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). După validarea documentației de atribuire vom publica în SICAP Anunțul de Participare pentru adjudecarea contractului, anunț în cadrul căruia vom anunța și data limită pentru depunerea ofertelor”, a precizat șeful CNAIR.