Camera Deputatilor a adoptat, martI, Legea vanzarii terenurilor agricole catre straini. Cu 256 de voturi „pentru”, 51 de voturi „impotriva” si 20 de abtineri, legea a fost aprobata cu obiectiile presedintelui Traian Basescu din solicitarea de reexaminare.
Dupa ce senatorii cu o saptamana in urma au adoptat modificarile propuse de presedintele Basescu, Camera Deputatilor a fost forul decizional. Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin a declarat ca obiectiile presedintelui au permis simplificarea si mai mult a procesului de vanzare a te-renurilor agricole, iar cei care au de castigat din aceasta lege sunt persoanele care desfasoara activitatI agricole.
Noua varianta a legii clarifica rolul fiecareia din cele doua institutii care se ocupa de piata funciara: Agentia Domeniilor Statului se va ocupa doar cu achizita de terenuri, nu si cu vanzarea. De eliberarea avizului necesar pentru a reglementa piata funciara se va ocupa o Directie din cadrul Ministerului Agriculturii. Care anume, deocamdata nu se stie. Potrivit noului act legislativ, fermierii care vor sa vanda terenuri trebuie sa faca un singur drum pana la primarie unde trebuie sa duca oferta pe care o are pentru vanzare. Agricultorul nu trebuie sa plateasca nici o taxa si va primi acasa, prin posta avizul de cumparare. Tot ca noutate este si stop_coloanafaptul ca statul a fost introdus in aeasta lege ca drept de preemptiune pentru a interveni atunci cand situatia o va cere sau cand situtia va degenera intr-un fel sau altul. „Modificarile aduse legii sunt legate de denumirea legii, pentru ca au fost introdusi de Comisia Juridica si arendasii. Din aceste consideente, titulatura legii trebuia schimbata, pentru ca nu mi era legea vanzarii catre persoane fizice, ci legea vanzarii terenurilor” a precizat secretarul de stat in Ministerul Agriculturii, Daniel Botanoiu.
La inceputul lunii ianuarie, presedintele Traian Basescu  a retrimis in Parlament legea privind vanzarea terenurilor agricole catre straini, invocand o lista de sapte neregului ale legii. Printre acestea se numara faptul ca reglementarea nu este clara, nu ofera criteriile prin care aceste persoane pot face dovada calitatii de agricultor, obiectii legate de vanzarea terenurilor de catre ADS sau ca dreptul de premptiune, mai important decat dovada calitatii de agricultor.