Primele notificări cu privire la intreruperea furnizării apei potabile in Zalău şi Jibou au ajuns ieri la cetăţeni.
Compania de Apă Someş SA (CASSA), filiala Sălaj, a inceput ieri trimiterea de somaţii către blocurile de locatari care nu şi-au desemnat incă un reprezentant legal pentru incheierea noului contract de furnizare al serviciilor. Potrivit directorului CASSA, Marcel Zaharia, la cinci zile după trimiterea somaţiilor se va incepe debranşarea efectivă a serviciului prin demontarea contorului şi blindarea branşamentului de la fiecare scară sau bloc.
Zălăuanii se tem că răman fără apă
Aproximativ 30 la sută dintre blocurile din Zalău au incheiat pană ieri contracte de facturare a apei la comun, ne-a spus Marcel Zaharia. La Cehu Silvaniei 70 la sută dintre blocuri şi-au reinnoit contractele cu CASSA, la Şimleu Silvaniei mai sunt două blocuri care nu au incheiat noul contract. Ceva mai slăbuţ merge contractarea in Jibou, după cum ne-a declarat directorul Companiei de Apă Someş.
Vestea bună: nu plătim apa de ploaie
In noul contract de 13 pagini al Companiei de Apă se stipulează obligaţia cetăţenilor de a plăti apa meteoritică, respectiv apa de ploaie sau care rezultă in urma topirii zăpezii. Marcel Zaharia ne-a explicat că in Zalău acest lucru nu va fi aplicat deoarece Compania nu a preluat şi reţeaua de apă pluvială. „In Zalău nu apare acestă problemă, doar in Cluj se facturează şi apa pluvială. Reţeaua de canalizare a apei pluviale nu e concesionată de noi, deşi trece prin filtrele noatre şi, in consecinţă, nu poate fi taxată”, a răspuns directorul CASSA cu privire la plata acei de ploaie de către utilizatori.
Cat priveşte modul de stabilire a cantităţii de apă evacuate in reţeaua de canalizare, aceasta este egală cu cantitatea de apă consumată (inregistrată de contor) in mediul ruban şi 80 la sută din cantitatea de apă consumată, in mediul rural.
Bun platnic, vreau servicii…
Un cetăţean de bună credinţă ne-a semnalat la redacţie faptul că este un bun platnic, nu are datorii la apă şi s-a adresat Companiei de Apă pentru a incheia un nou contract. A auzit că i s-a reziliat vechiul contract şi că va rămane fără apă potabilă. „M-am dus la Compania de Apă să inchei un contract şi mi s-a spus că nu pot decat impreună cu ceilalţi vecini, pe tot blocul. Eu vreau să am in continuare serviciul, dar vecinii mei nu vor să incheie contractul. Eu ce să fac in cazul acesta? Pe ce motiv mi-au reziliat ei contractul dacă eu n-am datorii la apă? Nu este firesc să suporte toată lumea pentru caţiva cetăţeni”, spune revoltat zălăuanul.