In cursul lui 2008 s-au cheltuit fonduri consistente, comparabile cu cele din 2007, pentru reabilitarea si intretinerea drumurilor judetene. Suma totala de care a beneficiat judetul de-a lungul intregului an este de 26 milioane lei (22,2 milioane lei din TVA, si 3,8 milioane lei din fondul de rulment si venituri proprii).
Numai pentru reparatiile curente s-au alocat 16,5 milioane lei, cheltuite pe repararea si plombarea a 257 km de drumuri asfaltate, a 69 km de drumuri pietruite, pentru sustinerea activitatii pe perioada de iarna, siguranta rutiera, precum si pentru aplicarea pe 34 de km de covor bituminos. S-au pietruit drumuri de pamant, s-a aplicat imbracaminte asfaltica usoara pe 19,5 km si au fost refacute podete . Tot in cursul anului trecut in judet s-au derulat lucrari de investitii de peste 9,5 milioane lei pentru refacerea de drumuri judetene sau inlaturarea efectelor alunecarilor de teren, precum si pentru reabilitarea podului de la Guruslau si pentru reabilitare de drum pietruit Maeriste-Doh. Potrivit informatiilor furnizate de la Consiliul Judetean Salaj, prin purtatorul de cuvand Laura Opris, „lucrarile executate, receptionate doar dupa finalizarea lor in totalitate, sunt de buna calitate, iar clauzele contractuale privind termenele de executie au fost respectate”.
Cu toate ca s-a investit masiv, ca „fondurile au fost utilizate in intregime”, ca „in ultimii doi ani s-au efectuat lucrari cu grad mai ridicat de complexitate si pe lungimi mai mari de retele”, cu toate ca oficialii judetului considera ca „se poate vorbi de o evolutie pozitiva in ultimii ani a starii drumurilor judetene”, inca nu ne putem lauda ca drumurile din judet sunt bune. Din reteaua de 600,095 km de drumuri judetene, doar 102,437 km au fost evaluati ca fiind „buni”, iar diferenta 497,658 km, ca „degradati”. Cele mai degradate portiuni de drum din judet sunt: Crasna-Cizer-limita cu judetul Cluj, Hida-Dragu-limita cu judetul Cluj, Valcau de Jos-Sig, Petrindu-limita cu judetul Cluj, Bogdana-limita cu judetul Cluj, Sarmasag-Dersida, Guruslau (DJ110A-DN1), unele dintre aceste drumuri sunt cuprinse in proiecte de finantare POR, altele vor fi incluse in proragmul de intretinere si reparatii pe acest an.
Pe langa multe dintre aceste drumuri in unele zone din judet drumurile comunale sunt de o mult mai buna calitate, deoarece „comunitatile rurale au avut posibilitatea de a atrage mai multe fonduri prin proiecte cu finantare externa (SAPARD, PDR, FRDS)”. Ramane de vazut la finele lui 2009 cu cati kilometri va creste zestrea drumurilor judetene din categoria „buna”, tinand cont de estimarea presedintelui CJ, Tiberiu Marc, ca „pe drumurile Salajului anul acesta se va executa un volum de lucrari cu 20-25 % mai mare decat anul trecut”.