Ultimatumul dat de Compania de Apă pentru acceptarea facturării la comun expiră vineri. In ultima perioadă, compania a mai obţinut 50 de contracte.
Timp de două luni a fost linişte pe coridorul departamentului de relaţii contractuale a furnizorului de servicii de alimentare cu apă şi canalizare. Asta după ce, la inceputul lunii februarie Compania de Apă a lăsat fără apă timp de două zile 12 blocuri din Cartierul Dumbrava Nord care nu au răspuns somaţiei de incheia contracte care presupun trecerea de la facturarea individuală la facturarea pe bloc. Notificările trimise la blocurile care nu aveau incheiate contractele noi referitor la expirarea celui de-al doilea termen şi ameninţarea cu debranşarea i-a determinat pe mulţi cetăţeni să accepte facturarea serviciului la comun.
Pentru unii merge şi de frică
Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Zalău a Companiei de Apă Someş SA (CASSA), se arată totuşi mulţumit că in ultimele trei – patru zile s-au incheiat 50 de contracte, numărul total ajungand la 470, din peste 1.000 de scări de bloc cate sunt in Zalău. „Probabil că pană la finalul lunii vom reuşi să avem peste 500 de contracte incheiate. Avem şi 300 de blocuri care au refuzat contractarea, insă o parte dintre ei s-au lămurit in urma discuţiilor şi au revenit la contractare”, a menţionat Zaharia.
Directorul CASSA Zalău spune că termenul de graţie pentru incheierea contractelor expiră joi, iar de luni vor incepe trimiterea somaţiilor. „Nu incepem chiar de la 1 aprilie ca să nu o ia lumea ca pe o glumă, dar o să incepem de luni trimiterea somaţiilor, cu termenul de cinci zile, şi probabil că din data de 11 aprilie vom incepe debranşările”, a declarat Marcel Zaharia. Conducerea CASSA nu s-a decis din ce zonă va incepe trimi-terea somaţiilor şi nici debranşările, motivand că nu există o zonă in care refuzul contractării să fie preponderent. Zaharia ne-a spus doar că va lăsa apa să curgă la robinete cateva ore pe zi.
Alţii aşteaptă ca”duşmanul” să facă primul pas
Asociaţiile de proprietari care incercau să se alieze şi ameninţau pană acum cu procese de grup in instanţă nu au făcut nici un demers in cele două luni de răgaz. „N-am semnat nimic şi nici n-am deschis proces. Lumea a trecut in «stand-by». Aşteptăm reacţia Companiei de Apă. Am vorbit cu noi avocaţi şi am obţinut un cost de 30 de lei (de la 200 de lei – prima ofertă, n.r.), de familie, inainte de proces şi 30 de lei la caştigarea acţiunii in instanţă. Incercăm să formăm un grup de iniţiativă cu care să mergem la autorităţile locale să medieze relaţia cu Compania de Apă. O să vedem ce va fi după 31 martie”, ne-a declarat Valer Hossu, preşedintele Asociaţiei de proprietari a blocului T1 din cartierul Dumbrava II. Hossu mai spune că este imposibil să se ia apa in tot oraşul şi să se facă debranşări şi rebranşări la fiecare bloc, de mai multe ori pe zi, deoarece CASSA nu are personal suficient.
In ultima perioadă zălăuanii nu au mai făcut sesizări către instituţiile competente in rezolvarea problemelor consumatorilor in relaţia cu furnizorul de servicii.