rn
Pana la 30 septembrie 2019, toate institutiile publice erau obligate sa publice pe pagina de internet, dar si la propriul sediu, veniturile angajatilor platiti din fonduri publice, potrivit Legii 153/2017.
rn
Dupa ce a expirat termenul am cerut de la ITM Salaj sa ne transmita daca au efectuate controale, cand si la ce institutii legate de aceasta obligativitate. Ulterior am primit un raspuns in care ni se transmite ca in perioada aprile -septembrie 2019 inspectorii de munca au verifcat si controlat un numar de 25 de unitati si ca au fost aplicate 2 avertismente. Astfel ca am revenit cu o solicitare de a afla care sunt aceste institutii publice din Salaj ce nu si-au indeplinit obligatia de a publica veniturile angajatilor oentru a le face cuoscut publicului. Insa raspunsul a fost "avand in vedere ca sanctiunea aplicata poate fi contestata la instanta judecatoreasca, nu va putem furniza denumirea unitatilor". Astfel ca din raspuns am dedus ca nu a fost vorba doar de avertismente, ci de aplicari de sanctiuni. Chiar daca aceste institutii publice au dreptul sa conteste in instanta, nu impiedica cu absolut nimic ITM Salaj sa ne transmit la care din ele au fost aplicate aceste sanctiuni. Intr-o alta justificare a ITM Salaj, cu privire la refuzul de a da numele acestor institutii, se invoca faptul ca Serviciul Comunicare si Mass-Media din cadrul Minsterului Muncii si Justitie Sociale ar fi recomandata de a nu ni se furniza denumirea acestor unitati in acest moment. Avand in vedere ca vorbim de institutii publice (nu de persoane private) si Uniunea Europeana incurajeaza transparenta institutionala vom continua demersurile de a afla numele celor doua institutii. In acest sens am trimis o solicitare la Inspectia Muncii naèionale. Daca vi se pare neimportanta publicarea veniturile angajatilor din sistemul public va invitam sa va comparati salariile cu ale acestora pentru a intelege pe ce merg taxele dvs., de exemplu puteti incepe cu cele de la Consiliul Judetean.
rn