Oamenii isi reclama banca de frica sa nu fie si ei pagubiti
Aproape 200 de salajeni s-au adresat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj in primele sase luni ale anului, nemultumiti de calitatea produselor cumparate sau serviciilor prestate, ori de nerespectarea unor clauze contractuale cu operatorii economici. Claudiu Silaghi, comisar sef al CJPC Salaj, ne-a declarat ca in primul semestru al acestui an au fost depuse 198 de reclamatii, din care 192 au fost solutionate, iar sase sunt in cercetare. „Cei mai multi consumatori reclama prestatorii de servicii de telefonie fixa, telefonie mobila, internet si televiziune prin cablu. Este vorba fie de nefunctionarea serviciului, refuzul rezilierii contractelor de abonament etc.. Celelalte reclamatii se refera la clauzele contractuale abuzive ale bancilor, plata daunelor de catre firmele de asigurari, dar si modul de facturare a serviciilor de gaz, apa si canal”, a precizat Silaghi.
In 22 de cazuri, simpla prezenta a comisarului a „indulcit” comportamentul comerciantului, care a ajuns la o intelegere amiabila cu clientul, in 58 de situatii reprezentantii Protectiei Consumatorilor au dispus o solutie in favoarea consumatorului, iar 71 de reclamatii s-au dovedit a fi neintemeiate. Seful CJPC Salaj spune ca, datorita mediatizarii unor procese castigate cu bancile care practica comisioane abuzive, multe persoanele fizice care au un credit fac reclamatie doar pentru a verifica daca exista sau nu nereguli in contractul de imprumut semnat de ei.