Inteligența Artificială merită folosită în campaniile de marketing personalizate?
AI-ul este elementul inovator care schimbă piața de marketing, utilizarea sa însemnând tehnici noi de promovare, crearea de campanii personalizate și targetate pe publicul-țintă și profit pentru companiile care operează în acest domeniu. Valoarea de piață a sectorului de marketing bazat pe Inteligența Artificială a crescut de la 12.05 miliarde de dolari în 2020 la 47.32 miliarde de dolari în 2025.
Inteligența Artificială este utilizată de 88% dintre agențiile de marketing în activitățile zilnice. Peste 93% dintre companii o folosesc pentru generarea rapidă de conținut, 90% pentru adoptarea celor mai bune decizii de marketing, iar 81% pentru a obține analize precise. De exemplu, pentru optimizarea conținutului site-urilor iGaming, așa cum este și https://icecasino58.com/ro, un portal global care acceptă jucători din România, se utilizează AI-ul, care creează conținut orientat către jucători, recomandări de jocuri și campanii personalizate.
Utilitatea utilizării Inteligenței Artificiale în strategiile promoționale se bazează pe o serie de argumente favorabile, pe care le vom analiza în acest articol. Numai că, pe lângă beneficiile implementării IA în acțiunile de promovare, există și semne de întrebare și provocări cu care se confruntă agențiile de publicitate. La finalul articolului vom afla răspunsul la întrebarea din titlu pe baza analizei argumentelor pro și contra folosirii AI-ului în inițiativele de comunicare comercială.
Cum personalizează AI-ul promoțiile de marketing?
IA dispune de o capacitate enormă de analiză a volumelor mari de date, care îi permit să înțeleagă comportamentele consumatorilor și să creeze campanii care să se plieze pe așteptările clienților. Lista de mai jos conține modalitățile prin care Inteligența Artificială contribuie la crearea de promoții personalizate pentru clienții anumitor afaceri:
- Analizează piața de consum în mod amănunțit – folosindu-se de puterea de prelucrare a volumelor mari de informații, IA analizează istoricul de navigare, preferințele și achizițiile clienților, precum și activitățile conexe, așa cum este activitatea de pe rețelele de socializare, aceste date furnizându-i datele necesare creării unui profil fidel al clientului și al așteptărilor sale de la produsele și serviciile pe care și le dorește;
- Creează analize predictive – bazându-se pe datele prelucrate, identifică tiparele comportamentale ale consumatorilor și stabilește care sunt nevoile, preferințele și așteptările acestora, astfel încât să conceapă campanii care să se adreseze direct clienților respectivi;
- Creează conținut relevant pentru clienți – având informații precise colectate din analiza de date, AI-ul creionează campanii pe email sau prin SMS pentru categorii de consumatori sau clienți individuali, care sunt relevante pentru destinatari;
- Lansează recomandări individualizate – algoritmii inteligenți concep campanii direcționate de produse și servicii pe baza studierii comportamentului clienților;
- Optimizează în timp real campaniile de marketing – IA dispune de capacitatea ajustării imediate a campaniei în funcție de interacțiunile relevante pentru clienți, pentru a le oferi acestora experiența pe care și-o doresc în mod real.
Creșterea valorii economice predictionate este argumentul principal invocat de 90% dintre campaniile de top din sectorul de marketing pentru folosirea Inteligenței Artificiale.
Argumente pro utilizarea IA în marketingul personalizat
Aspectele esențiale ale folosirii AI în sectorul de personalizare a campaniilor de marketing sunt prezentate mai jos:
- Ajută la înțelegerea mai profundă a clienților – analizele se bazează pe date concrete care provin de la consumatori;
- Creează conținut hiper personalizat – recomandările rezonează în mod real cu așteptările individuale ale clienților;
- Creste rata de conversie și de angajament – furnizarea de conținut relevant și de oferte care îndeplinesc așteptările reale ale clienților stimulează angajamentul acestora;
- Oferă acces la o paletă largă de audiență – campaniile personalizate ajung rapid la destinatari diferiți, ceea ce nu este posibil prin metodele clasice.
De asemenea, automatizează sarcinile de rutină, contribuie la reducerea costurilor și la creșterea randamentului investiției și oferă suport real pentru o dezvoltare pe termen lung a afacerii.
Argumente contra folosirea AI în campaniile de marketing personalizat
Printre cele mai elocvente exemple de personalizare a strategiilor promoționale se numără cele derulate de serviciile de streaming video, precum Netflix, care le oferă clienților recomandări bazate pe activitatea anterioară. Același lucru se întâmplă și în cazul serviciilor de streaming audio, cum este Spotify, care personalizează listele de melodii în funcție de tiparele de ascultare ale utilizatorilor.
Cu toate acestea, există și argumente contra folosirii Inteligenței Artificiale în personalizarea inițiativelor de promovare. De exemplu, 49,5% dintre companii consideră că utilizarea IA are efecte negative asupra confidențialității datelor și ridică probleme de natură etică. Aproximativ 43% dintre companii cred că AI poate interpreta greșit tiparele și poate genera campanii publicitare care nu rezonează cu publicul, în timp ce 35% dintre afaceri sunt îngrijorate de costurile implementării tehnologiilor inteligente.
Merită sau nu folosită Inteligența Artificială în individualizarea ofertelor de marketing?
Lista beneficiilor oferite de AI în strategiile de promovare depășește lista dezavantajelor și a motivelor de îngrijorare. Desigur, IA nu poate înlocui creativitatea umană, poate greși în analize și predicții și necesită intervenție umană, însă oferă afacerilor un avantaj real din punct de vedere competitiv, așa cum susțin 85% dintre companii. Prin urmare, merită ca Inteligența Artificială să fie utilizată pentru personalizarea acțiunilor promoționale.
