Intarzierea cu care ajung facturile de gaz in cutiile postale trezeste nemultumirea a tot mai multi zalauani, in conditiile in care, in ultimele luni, problema ne este sesizata de consumatori din toate colturile municipiului. Este si cazul lui M.M., un consumator domiciliat pe Aleea Nucilor, care sustine ca nu si-a mai primit facturile din luna octombrie a anului trecut.
Referitor la acest aspect, am solicitat pozitia E.ON Gaz Romania. Furnizorul precizeaza ca „procesul de distribuire a facturilor emise de E.ON Gaz Romania catre cei peste 1,3 milioane de clienti ai companiei noastre se desfasoara in cea mai mare masura in conditii optime. Dar, din diverse motive, nu este exclusa si aparitia unor cazuri de intarziere. De aceea, optimizarea activitatii de distribuire a facturilor este unul dintre proiectele curente ale E.ON Gaz Romania”.
Potrivit declaratiilor Oanei Trandafir, purtatorul de cuvant al furnizorului de gaze naturale, in procesul de facturare, clientii din Zalau sunt impartiti in trei grupe, „in functie de proximitatea geografica”. Astfel, in a doua decada a lunii (zilele lucratoare 10-15) este facturat consumul de gaze al celor care locuiesc in cartierul Bradet si la case. In a treia decada (zilele lucratoare 15-20) este facturat consumul celor din cartierele Stadion, Libertatii, Pacii, Porolissum si din zona centrala, pentru ca in prima decada a lunii urmatoare (zilele lucratoare 1-5) sa vina randul abonatilor din cartierele Simion Barnutiu, Astralis, Dumbrava 1 si 2, Dumbrava Nord si a celor de pe strada Sfanta Vineri.
In conditiile in care facturile nu ajung la destinatar, acestuia ii este imposibil sa se foloseasca de metodele alternative de plata, cum ar fi achitarea contravalorii consumului de gaze la unitatile bancare cu care E.ON Gaz colaboreaza (BRD si ING Bank). Prin urmare, este obligat sa piarda vremea deplasandu-se la una dintre cele doua casierii pe care compania le are in Zalau, in cartierele Bradet si Dumbrava 1. Si atunci, ce sens a mai avut mult trambitata facilitate pe care E.ON o pune la dispozitia abo-natului?
I.S., din cartierul Bradet, spune ca prin intarzierea cu care sunt distribuite facturile, compania de gaze urmareste sa scoata bani mai multi din buzunarele consumatorilor, percepandu-le penalitati. Reprezentantul E.ON Gaz atrage, insa, atentia, ca penalitatile in cauza se percep doar la expirarea perioadei de gratie: „Dupa data scadentei facturii, clientii nostri mai au la dispozitie o perioada de gratie de 30 de zile in care pot achita facturile fara percepere de penalitati”.
Pentru obtinerea de informatii privind contravaloarea facturii (in cazul in care facturarea a fost efectuata pana la momentul solicitarii), consumatorul se poate adresa Centrului de Relatii Clienti din Zalau, strada Corneliu Coposu, nr. 103, telefon 0260-660364. Tot acolo se primesc sesizarile celor care nu au primit factura.