rn

Dupa ce motiunea a trecut joi in Parlament, Guvernul are in sedinta de vineri 11 octombrie 2019, pe masa de discutii o problema care ne intereseaza pe toti si anume reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Autostrada Brasov-Târgu Mures – Cluj – Oradea", denumit si Autostrada Transilvania.

rn

In proiectul care va fi supus spre aprobare Guvernul a hotarat ca finantarea acestui obiectiv de investitii sa se realizeaze din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite. O alta hotarare care este prevazuta la acest proiect este ca cel care raspunde de modul de utilizare cum sunt utilizate sumele aprobate este Ministerul Transporturilor, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.. Hotarare ce ne face sa ne intrebam daca este vorba de o formulare tehnica sau pana acuma CNAIR nu raspundea pentru banii care se primeau pentru constructia de autostrazi?

rn

Conform anexei la acest proiect si publicata pe site-ul Ministerului Transporturilor la sectiunea transparenta valoarea totala a investitiei, în Autostrada Brasov – Târgu Mures – Cluj – Oradea, se ridica la 29,54 miliarde de lei, din care lucrarile de constructie reprezinta 24,85 miliarde de lei.

rn

In acesti indicatori tehnico-economici este cuprins si tunelul Meses, odata ce va fi construit va fi cel mai lung tunel de autostrada din Romania cu o lungime de 2800 m, astfel ca il va depasi pe cel de pe Transfagarasean. Tunelul, conform proiectului, este prevazut sa aiba galerii independente pentru fiecare cale/sens al autostrazii.