Contractul pentru proiectarea si executia celui de-al doilea tronson din soseaua ocolitoare a municipiului Zalau a fost semnat azi, la sediul Prefecturii Salaj.
Pe langa reprezentanti ai CNAIR si ai constructorului, au fost prezenti si ministrul Transporturilor, Lucian Bode, si prefectul judetului, Virgil Turcas.
“În data de 26 iunie am fost martori la semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări pentru Subsecțiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor și Poarta Sălajului, parte a Autostrăzii Brașov-Cluj-Borș. Astăzi, după numai o lună, Instituția Prefectului Sălaj a găzduit un nou eveniment important pentru județ și pentru municipiul Zalău – semnarea contractului de proiectare și execuție “Varianta de ocolire a Municipiului Zalău între DN 1F km 79 + 625 – DJ 191C^. Sunt recunoscător încă o dată celor care au facut tot posibilul ca la Zalău să fie demarat acest proiect. Astazi am facut încă un pas, o dovadă în plus că județul nostru este în progres și sunt convins că vom mentine acest trend ascendent^, a declarat, vineri, prefectul de Salaj.
Ministrul Transporturilor, mesaj pentru constructor: “Vreau seriozitate!^
“Am ajuns intr-un punct ireversibil, intram in linie dreapta pentru executie”, a afirmat ministrul Transporturilor. Lucian Bode a avut si un mesaj pentru constructor. “Vreau seriozitate, vreau respectarea contractului, vreau un parteneriat serios cu CNAIR, bazat pe sustinere reciproca”, a declarat ministrul.
La randul sau, directorul general al CNAIR, Mariana Ionita, a asigurat constructorul de tot sprijinul si sustinerea, insa a atras atentia ca institutia pe care o conduce va fi “extrem de vigilenta” si nu va tolera derapaje si intarzieri in executarea contractului.
Cel de-al doilea tronson al soselei de centura a municipiului Zalau va avea o lungime de 5,35 kilometri.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea Synohidro Corporation Limited (China) – Good Prod S.R.L. (România), cu preţul de 185.538.106,56 de lei fără TVA. Durata contractului va fi de 114 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, 84 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru constructia Variantei de ocolire a Municipiului Zalău între DN 1F, km 79+625 şi DJ 191C, inclusiv proiectarea şi execuţia a 5 viaducte şi 2 poduri, precum şi a intersecţiilor giratorii cu DN1F şi cu DJ 191C.
Exproprieri pe traseul soselei de centura
Lucian Bode a vorbit si despre exproprierile ce urmeaza a fi facute pe traseul soselei de centura. Hotararea de Guvern in acest sens este deja semnata, in cel mult doua saptamani urmand a fi aprobata de Executiv, a precizat acesta.
Este vorba de o suprafata de 272.324 metri patrati, cu o valoare totala de 860.000 lei, bani ce vor fi alocati din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor. Asta inseamna cam 3,15 lei pentru fiecare metru patrat de teren peste care va trece soseaua de centura.
In acest context, directorul general al CNAIR, Mariana Ionita, a facut un apel la firmele specializate in lucrari de cadastrare sa se inscrie la licitatia pentru desemnarea firmei care sa se ocupe de astfel de proceduri, anuntul in acest sens fiind deja postat pe SICAP.
6 kilometri de autostrada proaspat receptionati
Pana la sfarsitul anului se vor semna contracte pentru proiectare si executie pentru inca 420 de kilometri de autostrazi, drumuri expres si sosele de centura, a declarat ministrul Transporturilor.
Toate tronsoanelele Autostrazii Transilvania, cuprinse intre Nadaselu si Biharia, au fost deblocate, a precizat ministrul Transporturilor.
“Pe sectorul Nadaselu-Zimbor sunt doua tronsoane, s-au depus doua oferte, in luna august spes sa anuntam castigatorul licitatiei si in septembrie sa semnam contractul pentru tornsonul dintre Nadaselu si Zimbor. Intre Zimbor si Poasrta Salajului am semnat deja, in luna iunie, la Zalau, pe 26 iunie, contractul de proiectare si executie pentru cei 12 kilometri, am convingerea ca antreprenorul nu va astepta un an de zile sa predea proiectul tehnic si ca se va apuca mai repede de treaba. Pentru tronsonul Poarta Salajului-Zalau-Nusfalau, cei 41 de kilometri, inclusiv Tunelul Meses, vom avea aici o precalificare pentru ca este o lucrare extrem de complexa, ce este foarte important e ca in acest an sa apucam sa semnam contractul pentru proiectarea si executia acestui tronson. Pentru Nusfalau-Suplacu de Barcau, cei 14 kilometri, speram noi, saptamana viitoare sa anuntam castigatorul acestei licitatii si, in varianta fara contestatii, la termenul legal., pana la sfarsitul lunii august, inceputul lunii septembrie, sa semnam contractul pentru executia tronsonului dintre Nusfalau si Suplacu de Barcau.
Pe tronsonul Suplacu de Barcau-Chiribis am reluat licitatia, in septembrie finalizam procedura, ne-am propus sa dam termen de depunere a ofertelor pentru executia acestui tronson de 26 de kilometri. Pe tronsonul Chiribis- Biharia, contracul este semnat, se lucreaza la proiectare, asadar in toamna vor incepe lucrarile. Tronsonul Biharia-Bors este receptionat, il vom da in trafic cel mai probail la sfarsitul lunii august, din informatiile pe care le avem de la autoritatile din Ungaria, ocazie cu care vom inaugura si punctul de trecere a frontierei din respectiva locatie. Asadar, pana la sfarsitul lunii august, inceputul lunii septembrie, noi vom da in trafic 25 de kilometri de autostrada, din Autostrada Transilvania. Ma refer la Iernut-Chetani, descarcarea de la Chetani si cei aproape 6 kilometri finalizati deja dintre Biharia si Bors^, a explicat ministrul Transporturilor.
Infrastructura de transport reprezinta “coloana vertebrala pe care se va ridica economia Romaniei^
Lucian Bode sustine ca investitiile in infrastructura sunt o prioritate a Guvernului din care face parte. In opinia sa, e nevoie de alocarea a cel putin 2 la suta din PIB pentru Transporturi, iar Executivul si-a asumat acest lucru prin Planul de Relansare Economica, acestor sume adaugandu-li-se si fonduri europene, potrivit ministrului.
Infrastructura de transport reprezinta “coloana vertebrala pe care se va ridica economia Romaniei^, a afirmat Lucian Bode.
Ministrul a tinut sa mentioneze ca unul dintre coordonatorii la nivel national ai Planului Investitional pentru Transporturi este salajeanul Felix Ardelean, director general in cadrul ministerului.
Bravo, Bode! Tine-o tot asa!