Ieri a intrat in vigoare Ordinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind unele masuri de informare a consumatorilor de catre operatorii economici care desfasoara activitati de schimb valutar. Potrivit declaratiilor facute de catre Cristian Nicula, directorul Coordonator al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Cluj, intr-o conferinta de presa ce a avut loc ieri, la Zalau, acest ordin aduce patru schimbari importante legislatiei in vigoare: eliminarea cecurilor de calatorie de pe panoul din exteriorul casei de schimb pentru a nu se mai face confuzii, termenii de „vanzare” – „cumparare” au fost schimbati in „vindem” -„cumparam”; tot pentru a nu fi indusi in eroare clientii, nu mai exista comisioane afisate, acestea fiind incluse in cursul afisat si, in sfarsit, se va pastra o ordine a primelor patru valute inscrise pe panou. „Noul ordin are ca scop cresterea gradului de protectie a consumatorilor in cazul in care vor sa schimbe valuta, deoarece au fost inregistrate probleme in toata tara din cauza comisioanelor practicate de unele case de schimb”, a precizat Nicula. De azi incep controalele la casele de schimb, iar in functie de abaterile constatate, amenzile pornesc de la 1.000 lei si pot ajunge pana la 30.000 de lei. In cazul in care nu vor fi respectate masurile dispuse de comisari, amenda va fi intre 6.000 si 60.000 lei si se va interzice continuarea activitatii.
Rugaminti si obligatii
Clientii sunt rugati, pentru evitarea problemelor, ca inainte de a semna formularul de acceptare a tranzactiei, sa-l si citeasca. Casierul are obligatia de a informa clientul, in scris (prin formular), inainte de operatiunea efectiva de schimb valutar, asupra cursului practicat si a sumei ce urmeaza a fi inmanata consumatorului. Formularul va contine toate datele de identificare ale operatorului economic si ale clientului.