Consiliul Local Zalău a aprobat, joi, în cadrul unei şedinţe extraordinare, trecerea din domeniul proprietatea publică a municipiului în proprietatea publică a statului român a unei suprafeţe de 145.774 metri pătraţi de teren, de pe traseul tronsonului II al şoselei de centură a Zalăului.
De asemenea, în vederea realizării variantei de ocolire a muncipiului, etapa a II-a, este necesară defrişarea vegetaţiei forestiere de pe o suprafaţă de 123.690 metri pătraţi de pădure, sens în care Consiliul Local a emis, încă din 2019, o hotărâre pentru scoaterea definitivă din fondul forestier a respectivei suprafeţe.
În ședința de Guvern din 31 august a fost aprobat Proiectul de Hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată aflate pe traseul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Varianta de ocolire a municipiului Zalău, etapa 2, între DN1F, km 79+625 – DJ 191C”.
Executivul a aprobat amplasamentul lucrărilor de utilitate publică conform variantei finale a studiului de fezabilitate, precum și declanșarea procedurilor de expropriere pentru un număr de 123 de imobile, în suprafaţă totală de 272.324 metri pătrați de teren.
Sumele individuale estimate pentru exproprieri sunt în cuantum de 860,3 mii lei și sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor, a anunțat ministrul Transporturilor.
Asta înseamnă că statul va oferi, în medie, 3 lei și 15 bani pentru un metru pătrat de teren.
Contractul vizând proiectarea şi execuţia celor 5,5 kilometri necesari finalizării centurii Zalăului a fost semnat la finalul lunii iulie, la Zalău, de către reprezentanţii câştigătoarei licitaţiei, respectiv asocierea Synohidro Corporation Limited din China şi Good Prod SRL, din România, pe de o parte, şi directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniţă, de cealaltă parte, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Bode.
Potrivit prezentării făcute la momentul respectiv de Cătălin Gruianu, din partea CNAIR, traseul centurii Zalăului are o lungime de 5,535 kilometri şi este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.
Valoarea contractului de proiectare şi execuţie este de 185.538.106,56 de lei fără TVA, durata fiind de 114 de luni, din care şase luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 84 de luni.
Mai sunt 1.700.502,41445414 de pasi.Succesuri.