Intr-o lume digitalizata, ziarele tiparite sunt cea mai de incredere sursa de informaţii cu privire la branduri si produse, conform unui studiu Nielsen, citat de catre Ziarul Finaciar. Partea cea mai interesanta acestui studiu, in opinia noastra, este ca milenialii considera presa tiparita cel mai de incredere canal si ca indicele de incredere a consumatorilor este de trei ori mai mare decat digitalul.

rn

Milenialii sau generatia Y sunt o generatie cu competente tehnologice foarte dezvoltate, fiind crescuti cu computerul si telefonul inteligent langa ei si desi au la dispozitie canale digitale si retele de socializare, cu toate acestea, conform studiului Nielsen, când vine vorba de incredere ei se bazeaza pe surse traditionale.

rn

Acest lucru nu este de mirare pentru ca o sursa traditionala, precum un ziar tiparit, are costuri si responsabilitati mai mari decat un site de "stiri". La un site de stiri daca ai publicat o miciuna, sansa sa scapi de eventuale consecinte legale este mult mai mare, asta pentru ca desi exista o supravegere pe baza asa numitele "urme digitale" in caz ca stergi un articol, apare o problema atunci cand trebui sa produci probele in instanta. In schimb, la ziare vechiul principiu latin "verba volant scripta manent" ("vorbele zboara, scrisul ramâne") a ramas imuabil, pentru ca un ziar fie el de 2,5 lei cum isi racesc unii gura, reprezinta un document. Evident ca nici o forma de comunicare a presei nu trebuie desconsiderata, ceea ce trebuie facut de fiecare data, este ca cel care produce comunicarea si cel care o consuma sa fie cat mai responsabil, pentru ca, cuvintele scrise, precum cele rostite, pot sa produca pagube nu doar materiale, ci si umane. Subiectul presei si a libertatii ei, mai ales al celei tiparite, este foarte complex. Este usor sa bati campii despre libertatea presei cand o faci din postura de bugetar sau pasionat, cand iti dai materiale la publicat pe bani publici sau la altii, care suporta costurile tiparirii, fara a scoate un leu din buzunar; este mai greu cand trebuie sa platesti oameni care sa faca treaba, pe care uneori nici nu-i gasesti, sa satisfaci pretentiile unora, care nu au pus nici macar o data piciorul intr-o redactie, care au impresia ca presa tiparita, se mentine cu like-urile si comentariile lor, mai mult sau mai putin la obiect. Paradoxul vremurilor si al acestei generatii Y, este ca datorita retelelor de socializare in loc sa gaseasca mai multa informatia libera pe internet, datorita cenzurii practicate de giganti web o vor gasi, daca vor mai avea noroc si unde, in ziarele tiparite.