Impozitul pentru camioane ar putea creste cu 4,3%, din 2010, din cauza reactualizarii cursului leu/euro, astfel ca taxa va varia intre 48 lei si 3.966 de lei, fata de 46 lei si 3.800 de lei, intervalul actual.
HG 956/2009 stabileste ca impozitul se calculeaza pe baza unui curs de schimb de 4,09 lei/euro. „Aceste valori vor fi recalculate pentru a fi aplicate in anul 2010 luand in considerare rata de schimb intre euro si leu in vigoare la 1 octombrie 2009, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene. In acest temei, a fost elaborat prezentul proiect de HG, calculul valorilor impozitelor mentionate facandu-se la rata de schimb intre euro si leu de 4,2688 lei, la data de 1 octombrie 2009, iar acolo unde a fost cazul, valorile in lei au fost rotunjite”, se arata intr-un proiect de hotarare de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Impozitul se calculeazain functie de masa camionului, numarul de axe, tipul de suspensie si de tipul traficului, respectiv intern sau extern. Astfel, valoarea cea mai redusa a impozitului, de 48 de lei, va fi pentru vehiculele din trafic intern cu masa intre 16 si 18 tone, cu 2+1 axe, iar suma cea mai mare, de 3.966 de lei va fi achitata pentru un vehicul cu 2+3 axe din trafic international si cu masa totala intre 40 si 44 de tone.
Pentru vehiculele fara remorca, cea mai mica valoare a impozitului este de 106 lei pentru un camion cu doua axe si cu masa intre 12 si 13 tone, pentru trafic intern, iar cea mai mare, de 2.292 lei,
pentru un camion cu patru axe si masa intre 29-32 tone din trafic international.