Citeam zilele trecute ca un roman a inventat o masina de jumulit gainile, jumulitorul reusind sa lase fara pene o cotcodacitoare in numai zece minute. Daca, insa, romanul este atat de inventiv, oare de ce initiativele care au avut legatura cu promovarea tarii noastre pest hotare nu si-au gasit in ultimii ani succesul scontat? De pilda, dupa ce a fost lansata cu surle si trambite celebra frunza verde marca Elena Udrea, s-a tot dus pe apa sambetei, in urma ramanand scandaluri ale caror ecouri nu s-au stins nici pana azi. Am dat acest exemplu, pentru ca mai nou se doreste ca atractiile turistice din tara noastra sa fie promovate pe taxiurile londoneze. Intentia nu-i rea, dar ramane de constatat ce efect va avea, pentru ca, e stiut deja, ori de cate ori s-a dorit sa se vina pe piata cu cate o idee noua, revolutionara, care sa atraga cat mai multi turisti de peste hotare, efectul nu s-a prea vazut. Problema este insa ca, la capitolul promovare, mai ales a turismului, niciodata nu se invata din greseli, in ultimii ani nicio campanie nereusind sa atraga dupa sine si prezenta in tara a mai multor straini. Asta in ciuda faptului ca in Romania sunt atatea locuri unice in lume, atatea locuri pitoresti – Delta, Sfinxul, Babele, fiind doar cateva dintre ele – locuri magice pe care, din lipsa de bani nici romanii nu le-au vazut. Cum insa atractiile turistice romanesti urmeaza sa fie promovate si pe taxiurile londoneze, poate vreun britanic va dori sa-si continue cursa pana la …Bucuresti, capitala tarii unde s-a inventat jumulitorul de gaini.