Luna aceasta, profesorii din intreaga tara anunta proteste si pichetari la Guvernul Romaniei si la sediul Uniunii Social Democrate (USL) pentru a le fi respectate drepturile. ^In perioada 28 – 30 octombrie, vor avea loc concomitent pichetari la sediul Guvernului Romaniei si la sediul USL, iar in aceeasi perioada, in toate unitatile de invatamant din tara unde Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI) are membri, dascalii vor fi in greva japoneza, purtand o banderola alba pe brat^, se arata intr-un comunicat de presa al FSLI Romania.
Eusebiu Lehene, presedintele sindicatului din invatamantul salajean, a declarat ieri pentru Graiul Salajului ca, ^in aceasta perioada, profesorii din judetul nostru isi vor desfasura activitatea in conditii normale, fara intreruperi, dar vor purta banderola alba pe brat^. In acelasi timp, Federatia sindicalistilor din invatamant a mai stabilit ca, in data de 6 noiembrie va organiza in Bucuresti un miting de amploare urmat de un mars. Intrebat daca vor participa la acest mi-ting si profesori din Salaj, Lehene spune ca ^cel mai exact se va cunoaste acest lucru in data de 30 octombrie, dupa ce Federatia va face o analiza a celor trei zile de proteste^. Daca va fi nevoie, se va forma o delegatie de dascali si de la noi^, a incheiat liderul celor peste 3.500 de sindicalisti din invatamantul salajean.
Revendicarile profesorilor
Printre revendicarile profesorilor se numara: alocarea, incepand cu 2014, a minimum 6 la suta din PIB pentru educatie; modificarea Legii Educatiei Nationale, inclusiv in ceea ce priveste statutul personalului didactic (sa se elimine discriminarile existente in prezent si sa conduca la cresterea gradului de implicare a cadrelor didactice in luarea deciziilor); adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanti sa creasca cu 50 la suta, iar raportul dintre salariul de baza maxim si cel minim sa fie doi la unu; dar si regandirea programelor scolare si a sistemului de evaluare a elevilor. Profesorii vor sa puna accent mai mare pe latura formativa a elevului, decat pe cea informativa, iar prin evaluare sa verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunostintele cunostintele dobandite. Asta pentru ca scolarii sa faca fata cerintelor in schimbare si competitiei de pe piata fortei de munca.