Mai marii invatamantului romanesc pregatesc impreuna cu forurile europene reformarea intregului sistem din tarile comunitare. Cum s-ar zice, examenele pe care le vor sustine elevii romani se vor da dupa aceleasi modele ca in celelalte state UE, ei vor invata dupa manuale asemanatoare si cam aceleasi informatii, iar calculatorul va ocupa un loc important in sistem.
Intr-o prima faza, o astfel de initiativa pare mai mult decat laudabila. Asa cum am crezut de-a lungul celor sase ani despre toate masurile europene impuse pe plaiul mioritic. Pentru noi, ceea ce au decis sau decid cei de la Bruxelles este litera de evanghelie si nu exista discutii ca nu ar fi bune deciziile lor. Asa se face ca ruralul nostru, agricultura noastra au inceput sa semene cu cele europene, adica aplicate la scara macro, iar asa numita gospodarie de subzistenta, cea pe care au avut-o bunicii si parintii nostri, este puternic blamata si considerata periculoasa pentru sanatate. Noi am preluat modelul european fara sa ne intrebam daca ceea ce va urma este chiar in regula si daca nu cumva taranul roman, cel adevarat, nu va disparea din aceasta schema impusa de la Bruxelles. Din pacate, noi am preluat tot ceea ce ni s-a dat fara dezbateri publice si fara ca politicile Uniunii sa fie adaptate celor ale Romaniei. Ma gandesc ca sistemul unic de invatamant european ar putea fi unul cu foloase, dar si cu multe dezavantaje pe care noi nu le banuim inca. Asta pentru ca toate drumurile europene duc intr-o singura directie. Si aceasta se numeste globalizare sau uniformizarea sistemelor, fie ca e vorba de invatamant, agricultura, administratie, politica, iar despre globalizare, un mare duhovnic roman spuneaŞ „Globalizarea vine ca un buldozer care striveste totul inainte si distruge mult din cele ce sunt ale noastre, ale romanilor.”