Un studiu recent al Comisiei Europene ne declară semianalfabeţi. Rezultatele arată că 40 la sută dintre romani au dificultăţi cand scriu, citesc sau socotesc. La această oră ne lăudăm cu locul al doilea in topul negativ al Comisiei Europene, după Bulgaria, prostul Europei, ţară in care 41 la sută din locuitori sunt semianalfabeţi. Limbajul folosit online a depăşit bariera virtuală şi este intalnit tot mai frecvent in viaţa de zi cu zi. Ne confruntăm cu o invazie de „sh”, „tz” sau „k” şi cu argoul de pe internet in textele şcolare. Fie că il folosim pentru a scrie mai repede sau că la prima vede-re pare mai „cool”, problema apare cand acest limbaj işi face prezenţa in medii cum sunt şcolile şi instituţiile. Este de necontestat că o parte a elevilor nu fac diferenţa intre gramatica limbii romane şi gramatica Messenger-ului sau a Facebook-ului. Pentru că nu o invaţă la şcoală. Lipsa de interes a profesorilor pentru actul educaţional sau slaba lor pregătire le vine „in ajutor”. Salariile ceva mai mari de „doi lei” ii obligă pe unii profesori să lucreze ca muncitori necalificaţi in Occident sau să se orienteze spre mici afaceri, neglijandu-şi in acest fel meseria de bază. Reforma Invăţămantului, mai precis ineficienţa ei, a ajutat la creşterea numărului de romani care nu se pot exprima in limba lor maternă. Ideile miniştrilor Educaţiei din ultimii ani s-au materializat de multe ori in completări cel puţin ciudate ale legii. Aceste practici n-au făcut decat să inceţoşeze şi mai mult calea spre o educaţie de calitate. Suntem tot mai mulţi cei care semănăm cu personajele lui Caragiale.