Aproape 3.200 de garaje si 281 de copertine ine-stetice stau inghesuite printre blocurile din Zalau. O treime dintre ele sunt construite ilegal. Cu toate acestea, nimeni nu le de-ranjeaza. De ce? Primaria Zalau incaseaza sume frumusele din chiria pe te-ren si din impozit. Potrivit purtatorului de cuvant al primariei Zalau, Manuela Ghiurutan, chiria lunara pentru garaj este de un leu pe metru patrat, iar pentru copertine se plateste lunar 70 de bani pe metru patrat. Un zalauan care are un garaj, intr-un an plateste o chirie pe teren de 288 de lei, la care se adauga impozitul pe cladire, de noua lei. Daca in locul garajului s-ar amenaja doua locuri de parcare rezidentiale, cu 8 lei chiria pe luna, intr-un an primaria ar incasaa doar 192 de lei. Deci ar fi mai putin rentabil pentru administratia locala.

4.500 de locuri de parcare

la 20.000 de masini
Garajele dauneaza atat esteticului resedintei de judet, dar si proprietarilor de masini, care, in cele din urma, sunt nevoiti sa parcheze masina pe spatiile verzi. La nivelul municipiului sunt inregistrate aproape 20 mii de autovehicule si doar 4.525 de locuri de parcare, din care 2.618 parcari de resedinta. Daca s-ar demola cele 3.500 de garaje si co-pertine s-ar putea amenaja sapte mii de locuri de parcare. Nu mai punem la socoteala ca unii proprietari de garaje depoziteaza in imobil orice, dar numai masina nu – in cel mai bun caz pentru ca a vandut-o, sau o lasa in parcare. Dar Politia Locala pe cine ar mai amenda, daca fiecare ar avea un loc de parcare si n-ar mai fi masini pe spatiul verde?

Proprietarul achita

nota de plata
Contractele de închiriere a terenului pe care sunt amplasate garaje si copertine stop_coloanase încheie pe o perioada nedeterminata. Insa exista prevederea conform careia acestea pot înceta la initiativa oricareia dintre parti, cu o notificare prealabila de 15 zile. Chiriasul are obligatia de a proceda la eliberarea te-renului în termen de 30 de zile calendaristice de la data încetarii contractului, în caz contrar Primaria Municipiului Zalau va proceda la desfiintarea constructiei. Cheltuielile aferente demolarii garajelor si copertinelor vor fi suportate de catre chirias, potrivit purtatorului de cuvant al Primariei Zalau.

Demolarea garajelor

din Zalau s-ar putea termina

in anul 2364
Moda garajelor a trecut demult. Alte orase au scapat de vestigiile erei saraciei. Primaria Zalau a inceput si ea sa demoleze garaje in urma cu 4-5 ani, in vederea amenajarii unor locuri de parcare pe terenurile respective. Din datele primite de la primarie, am aflat ca pana acum au fost demolate 12 garaje în cartierul Dumbrava II, 16 copertine din Dum-brava Nord si 24 de co-pertine în cartierul Bradet. Cu alte cuvinte, au fost demolate doua garaje pe an. Sa nu uitam de copertine. Au fost „rase” opt pe an. In ritmul asta, Zalaul va scapa de garajele cu usi de tabla si acoperis de bitum in urmatorii 350 de ani. Am solicitat primariei un plan privind actiunile viitoare de demolare a copertinelor si garajelor, insa nu am primit un raspuns.