Cardurile de fidelitate, o tehnica de marketing care si-a dovedit deja eficienta, sunt alese de clientii care-si fac cumparaturile constant din aceleasi magazine, de la supermarketuri si farmacii pana la benzinarii sau magazine de haine.
Companiile si-au dat seama de utilitatea unor astfel de instrumente de marketing: acroseaza clientii, ii fidelizeaza si ii fac sa se simta “speciali”. Orice posesor al unui card de fidelitate intra implicit intr-un club al companiei respective si poate beneficia de anumite avantaje, de la reduceri, promotii si cadouri, pana la cecuri prin care pot alege gratuit alte produse.Desi reducerile de care beneficiaza clientul nu sunt prea mari, efectul este unul mai mult psihologic, consumatorul simtindu-se bine pentru ca oferta respectiva este adresata exclusiv celor din “grupul” lui.
Cardurile de fidelitate ii ajuta pe reprezentantii companiilor sa tina o evidenta a clientilor, interesandu-se astfel nu doar de nevoile lor, dar si de tipul de clienti, de comportamentul acestora, de reactia la promotii. In acest moment s-a ajuns intr-un punct in care fidelizarea clientilor existenti devine indispensabila si atat producatorii, cat si retailerii au inceput sa actioneze in acest sens.
Cardurile de fidelitate au insa si dezavantaje. Pentru firme ar fi indepartarea clientilor care nu sunt membri si nu beneficiaza de acelasi tratament “exclusivist” precum clientii fideli. In ce-l priveste pe client trebuie sa aiba in nvedere ca firmele se folosesc de carduri pentru a vinde produse cu preturi mai ridicate decat in alte locuri.
Fidelitate a la card
Articole
O viață nouă, o lume nouă…
”Ieri am fost inteligent, așa că am vrut să schimb lumea. Astăzi sunt înțelept, așa că mă schimb pe mine însumi.” (Rumi) Dragi cititori, pace și bine! – este urarea care și-o adresau și continuă să și-o adreseze călugării din ordinul franciscan, în simplitatea lor radicală. Pacea este ”capodopera rațiunii”, așa cum spunea J. Muller. Pacea este o dispoziție lăuntrică, o înclinație către bunăvoință, dreptate și caritate… și totuși, e atâta lipsă de pace în lume! Oare…
Mai mult...Sfânta Cecilia, caracter de oțel și simbol al muzicii
Dragi cititori, avem nevoie să reactualizăm în fiecare zi, în conștiința noastră, viețile sfinților. Să nu uităm ca sfinții sunt superiori geniilor, fiindcă ideea de sfințenie este legată de ideea de minune. Să nu uităm că suntem chemați și noi, în fiecare zi, la eroism, pentru că doar eroismul trăit sub dominanta Evangheliei mai poate salva această lume. Astăzi, să ne amintim de viața Sfintei Mucenițe Cecilia, cea care este sărbătorită în întreaga creștinătate de rit bizantin…
Mai mult...