Elevi sau sindicalisti?!

Sistemul nostru de invatamant are o defectiune structurala: lipsa mecanismelor de evaluare si control. De-ar fi numai una…Ministrul crede ca acordand elevilor dreptul de asociere si protest, similar cu al sindicatelor vor fi aparate mai bine interesele elevilor. Dar oare acest lucru se va intampla? Daca ministrul nu poate destitui un profesor abuziv, dovedit, nici elevii nu vor reusi sa epureze sistemul de cei care nu-si fac datoria. Ci mai degraba profesorii constiinciosi vor fi sicanati de elevii cu note mici. Sistemul are nevoie de profesori care sa colaboreze cu elevii cu riscul ca acestia sa invete cat mai putin din programa supraincarcata cu notiuni inutile. Totusi se simte nevoia unor regulamente clare care sa-i opreasca pe educatori sa-i abuzeze verbal si fizic pe discipoli. Regula functioneaza sI invers, profesorii avand la indemana mai multe instrumente de disciplinare a elevului. Efectele acestor compromisuri repetate se vad in scaderea calitatii educatiei – multI absolventI stop_coloana se afla aproape de statutul de analfabet. De acum acesti elevi au dreptul sa conteste notele primite si sa ceara schimbarea profesorului. Oare nu inspectorii colari sunt platitI sa evalueze calitatea profesorilor? Sistemul II premiaza pe profesorii harnici, insa pe cei submediocri nu-i sanctioneaza si nu curata scola de ei. Sistemu ii lauda pe elevii buni la invatatura, dar pe cei care nu invata nu-i lasa corigenti sau repetenti. Acestea sunt hibele mari ale sistemului care ar trebui inlaturate asa cum din acest an a fost inlaturata mustrarea elevilor in fata clasei.